استفاده از کولرگازی برای شرکت های آب و برق ممنوع، برای سایر ادارات محدود

به گزارش سبزا، خبرگزاری خبرنگاران- سخنگوی صنعت برق از ممنوعیت استفاده از کولرگازی برای شرکت های آب و برق ممنوع و استفاده محدود برای سایر ادارات اطلاع داد.

استفاده از کولرگازی برای شرکت های آب و برق ممنوع، برای سایر ادارات محدود

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شرکت توانیر، آقای مصطفی رجبی مشهدی، گفت: استفاده از کولر برای شرکت های آب و برق در زمان اوج مصرف ممنوع و برای سایر شرکت ها محدود است، زیرا کلید گذراز تابستان امسال با رعایت دمای 25 درجه در کولر های گازی واستفاده از دور کند کولر های آبی است.

سخنگوی صنعت برق با تسلیت جان باختن شش نفر از همکاران صنعت برق در حادثه سیل اخیر در منطقه گلباف کرمان، توضیح داد: جان باختن این شش نفر که از پرسنل بسیار کوشای صنعت برق بودند نشان داد که برای پایدار ماندن شبکه برق و روشن و خنک ماندن خانه های هموطنان، پرسنل برق حتی از جان خود نیز می گذرند.

رجبی مشهدی با بیان این که این واقعه نشان داد که برقرسانی به هموطنان با چه سختی هایی انجام می گردد، به رشد 22 درصدی مصرف برق در روز های سپری شده از امسال اشاره نمود و گفت: امسال رشد مصرف 22 درصدی را داشته ایم که عدد قابل توجهی است در حالی که هر ساله این میزان 5 تا 7 درصد بوده است.

وی یکی از مهمترین دلایل این رشد مصرف را آغاز خوب و پرقدرت صنایع در امسال عنوان نمود و اضافه کرد: با این حال متاسفانه به دلیل قرار دریافت در شرایط کم بارشی، شاهدیم که 35 درصد از حجم سد های کشور خالی است که این موضوع باعث می گردد در ساعات های پیک حدود 4 هزار مگاوات از فراوری نیروگاه های برق آبی را در اختیار نداشته و دچار کمبود در فراوری برق باشیم.

سخنگوی صنعت برق راه چاره های جایگزین برای جبران این میزان کمبود فراوری را مورد اشاره قرار داد و گفت: همیشه بیش از 60 درصد از مصرف برق در ماه های گرم سال به وسایل سرمایشی اختصاص دارد.

رجبی مشهدی ادامه داد: به منظور بهره گیری از این پتانسیل برای مدیریت مصرف برق، در اقدامی پیشدستانه تصمیم گرفته شد که استفاده از کولردر شرکت های آب و برق زیرمجموعه وزارت نیرو ممنوع و در سایر شرکت ها و ادارات دولتی نیز با همکاری استانداران، محدود باشد.

وی گفت: براساس این ابلاغیه که به شرکت های تابعه وزارت نیرو ارسال شده است، این شرکت ها باید مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش دهند.

سخنگوی صنعت برق این اقدام را الگویی برای سایر شرکت و نهاد های دولتی دانست که می تواند به صورت گسترده مورد توجه و اجرا قرار گیرد.

رجبی مشهدی گفت: اگر دمای کولرگازی را یک درجه افزایش دهیم، حدود 3 درصد از مصرف برق آن کاسته می گردد که به عبارت دیگر اگر کولر های گازی یا دستگاه های سرمایشی روی 25 درجه قرار گیرند، حدود 20 درصد از مصرف برق کاهش می یابد.

سخنگوی صنعت برق یاداور شد: امسال پایش ها از دستگاه های اجرایی را تشدید خواهیم کرد و در عین حال به وسیله کنتور های هوشمند و بکارگیری اینترنت اشیا (IOT) مصرف برق ادارات کنترل و پس از ساعات کار اداری، برق سیستم های سرمایشی آنان قطع خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق توضیح داد: که کلید گذراز تابستان امسال با رعایت دمای 25 درجه در کولر های گازی، استفاده از دور کند کولر های آبی و عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف است که به راحتی توسط همه هموطنان قابل اجراست.

رجبی مشهدی گفت: امسال برای هر استان سقف مصرفی در نظر گرفته و به استانداران نیزابلاغ شده است که مشترکان می توانند در این خصوص مشارکت نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1572

به "استفاده از کولرگازی برای شرکت های آب و برق ممنوع، برای سایر ادارات محدود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از کولرگازی برای شرکت های آب و برق ممنوع، برای سایر ادارات محدود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید