اظهارات تند مدیر ارشد یوبی سافت در باب استیم

به گزارش سبزا، به باور کریس ارلی (Chris Early) - از مدیران ارشد شرکت یوبی سافت (Ubisoft) - مدل تجاری استیم (Steam) نسبت چندانی با واقعیات حال حاضر صنعت بازی ندارد.

اظهارات تند مدیر ارشد یوبی سافت در باب استیم

واقعیت اینست که موضع یوبی سافت در قبال استیم چندان هم غیره منتظره نیست. این شرکت مدتی است که از قرار دادن بازی هایش در استیم خودداری کرده است، و انتخاب اول آن فروشگاه اپیک (Epic Games Store) - البته با واسطه سرویس یوپلی (UPlay) - بوده است. بر خلاف نظر برخی منتقدان که معتقد بودند همکاری کمتر یوبی سافت با استیم می تواند به فروش محصولات این شرکت لطمه وارد کند، به نظر می رسد که این رویه جواب داده است، و مخاطبان بیشتری به پلتفرم یوپلی روی آورده اند. در واقع، مطابق گزارشات مالی منتشره در ابتدای سال 2019، پلتفرم کامپیوترهای شخصی سودده ترین بخش تجارت یوبی سافت بوده است.

طبق گفته ارلی، غیبت یوبی سافت از استیم در چند وقت اخیر کاملا خودخواسته بوده است، چراکه این شرکت دیگر با سیاست های ولو (Valve) در قبال توزیع دیجیتال موافق نیست. در مقاله ای که روزنامه نیویورک تایمز (New York Times) به تازگی در قبال اقبال فروشگاه اپیک منتشر کرده، ارلی ضمن انتقادی صریح از استیم، نظرات خود را در باب جایگاه توزیع دیجیتال در جهان امروز به اشتراک گذاشته است: مدل تجاری جاری آنها [استیم] غیر واقعگرایانه است، و شرایط امروز جهان را در مورد توزیع بازی منعکس نمی کند. کم و بیش در یک سال اخیر، استیم شاهد بوده است که بواسطه سیاست سخاوتمندانه تر فروشگاه اپیک، توسعه دهندگان دسته دسته استیم را به مقصد اپیک ترک می کنند. اما یوبی سافت حتی قدمی بزرگتری به جلو برداشته است، چراکه با جاافتادن یوپلی به عنوان پلتفرم اختصاص این شرکت، همه سود فروش را به چنگ می آورد.

بیان بی پرده چنین نظراتی توسط شرکتهای بزرگی چون یوبی سافت، می تواند ولو را به بازنگری در سیاستهای خود مجبور سازد. در حال حاضر، استیم به لطف سابقه طولانی خود در صنعت، همچنان مهمترین بازیگر حوزه توزیع دیجیتال محسوب می شود، ولی درحالیکه هر روزه مشتریان بیشتری به نصب دو لانچر عادت می کنند، شاید مسائل زودتر از آنچه به نظر می رسد یقه ولو را بگیرد. فعلا که - به لطف کمبودهای محسوس فروشگاه اپیک - استیم خطر را احساس نکرده است.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 324

به "اظهارات تند مدیر ارشد یوبی سافت در باب استیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات تند مدیر ارشد یوبی سافت در باب استیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید