افزایش 11 درصدی بیماران بستری کرونا در کشور

به گزارش سبزا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش 13.2 درصدی بیماران سرپایی کرونا مثبت و بعلاوه افزایش 11 درصدی بیماران بستری مبتلا به کووید 19 در کشور اطلاع داد.

افزایش 11 درصدی بیماران بستری کرونا در کشور

به گزارش خبرنگاران از وبدا، سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین شرایط بیماری کووید 19 و ورود به خیز پنجم کرونا اعلام کرد: با توسعه سویه های تازه ویروس کووید 19 و کاهش اندازه عمل به توصیه های بهداشتی و در پی آن اضافه کرده شدن به تعداد شهرستان های با شرایط قرمز، شاهد بروز نشانه هایی از ورود کشور به خیز پنجم بیماری کرونا هستیم.

وی ادامه داد: در هفته ای که گذشت، تعداد بیماران سرپایی کرونا مثبت در کشور با افزایش 13.2 درصدی روبرو بوده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: بعلاوه در این هفته با افزایش 11 درصدی در تعداد بیماران بستری و افزایش 7.2 درصدی در بیماران فوت شده روبرو بودیم.

لاری اظهار کرد: در هفته دوم تیر ماه استان های ایلام، کرمان، یزد و هرمزگان به ترتیب دارای بالاترین اندازه بروز موارد بستری مثبت در کشور بوده اند.

استان سیستان و بلوچستان بالاترین آمار مرگ و میر

وی اضافه کرد: متأسفانه در هفته گذشته، استان سیستان و بلوچستان با اختلاف فراوان با اندازه میانگین کشوری، شاهد بالاترین اندازه بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور بوده و پس از آن استان های یزد و هرمزگان بالاترین اندازه موارد مرگ و میر ناشی از کووید 19 را داشتند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شدت بروز بیماری در حال حاضر در استان سیستان و بلوچستان از زمان شیوع بیماری در این استان بی سابقه است و موج فعلی بیماری در این استان به مراتب عظیم تر و سهمگین تر از موج های قبلی است.

کاهش عمل به توصیه های بهداشتی

وی ادامه داد: اندازه عمل به توصیه های بهداشتی در کشور با کاهش نسبت به هفته های اخیر، به حدود 69 درصد رسیده و استان های آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان دارای پایین ترین اندازه عمل به توصیه های بهداشتی در کشور هستند.

معاون وزیر بهداشت اعلام کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از بروز رفتارهای اجتماعی پرخطر به اسم مهمترین اصول کاهش خطر ابتلا به کووید 19 است.

لاری گفت: با توجه به شرایط خطرناک حال حاضر بیماری کووید 19، درخواست ما از کلیه هموطنان عزیز کشورمان در اقصی نقاط کشور این است که از هر گونه اقدام به سفر خودداری نمایند.

از ابتدای شیوع کرونا در کشور (اسفند 98) تا کنون 84 هزار و 792 نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1699

به "افزایش 11 درصدی بیماران بستری کرونا در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 11 درصدی بیماران بستری کرونا در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید