ترکیه: برقراری پروازها با ایران از 11 مرداد ، ایران: تصمیم قطعی نگرفته ایم

به گزارش سبزا، وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری با وزیر خارجه ایران از قصد دو کشور برای آغاز مجدد پروازها بین دو کشور از اول ماه آگوست 2020 (11 مرداد 99) خبر داد، در حالی که محمد جواد ظریف در همین نشست گفت: درباره بازگشایی و فعالیت مجدد توریسم، تصمیم قطعی را اتخاذ نکردیم.

ترکیه: برقراری پروازها با ایران از 11 مرداد ، ایران: تصمیم قطعی نگرفته ایم

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، مولود چاووش اوغلو وزیرخارجه ترکیه در نشست خبری با محمد جواد ظریف وزیرخارجه ایران در استانبول اعلام کرد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور بعد از بحران کرونا به تهران سفر خواهد کرد.

چاووش اوغلو با اشاره به بحران پاندمی کرونا تاکید کرد: کرونا نشان داد که ما نیاز به همکاری های بیشتر داریم و آنکارا آماده افزایش همکاری های خود با ایران در مبارزه به کرونا و دیگر مسائل است. چاووش اوغلو همچنین از قصد دو کشور برای آغاز مجدد پروازها بین ایران و ترکیه از اول ماه آگوست 2020 خبر داد.

این در حالی است که محمدجواد ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤالی درباره بازگشایی مرزهای هوایی و به خصوص زمینی ایران و ترکیه در پی شیوع کرونا بیان کرد: آنچه در مرحله اول برای هر دو کشور و اقتصاد دو کشور بسیار مهم بود، بازگشایی مرزها برای تبادلات تجاری بود. در این زمینه خوشحالیم که با همکاری در خصوص پروتکل های بهداشتی که بین ایران و ترکیه در سطوح مختلف و بین وزارتخانه های بهداشت، خارجه و راه دو کشور صورت گرفت، توانستیم توافق کنیم بر بازگشایی مرزها برای تبادلات تجاری، البته مرزهای ریلی برقرار بود و مرزها برای تبادلات کامیونی هم بازگشایی شده است.

وی افزود: گفت وگوها ادامه دارد. در آینده برنامه است که پروازها از سر گرفته شود. درباره رفت وآمد افراد با توجه به این که مهمترین موضوع برای همه ما فعلا سلامتی مردم است و ما هم در ایران هنوز درباره بازگشایی و فعالیت مجدد توریسم، تصمیم قطعی را اتخاذ نکردیم.

ظریف یادآور شد: این موضوع هفته گذشته در دستورکار ستاد ملی کرونای ایران قرار داشته است و براساس دستور رئیس جمهوری قرار شده کمیته ویژه ای متشکل از وزارت میراث فرهنگی، بهداشت و امور خارجه در این خصوص فعالیت کنند و به محض این که دو کشور در این زمینه تصمیم نهایی را بگیریم، مرزها برای رفت و آمد مسافران نیز بازگشایی می شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1008

به "ترکیه: برقراری پروازها با ایران از 11 مرداد ، ایران: تصمیم قطعی نگرفته ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: برقراری پروازها با ایران از 11 مرداد ، ایران: تصمیم قطعی نگرفته ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید