افزایش 19 درصدی مصرف برق نسبت به پارسال

به گزارش سبزا، مصرف برق کشور روز گذشته با رشد 19 درصدی نسبت به روز مشابه پارسال به بیش از 56 هزار مگاوات رسید، این درحالی است که طبق پیش بینی سازمان هواشناسی روز های گرم تر در پیش است.

افزایش 19 درصدی مصرف برق نسبت به پارسال

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، افزایش زودهنگام دمای هوای کشورمان از یک طرف و هم بروز پدیده رمزارز های خانگی از مهمترین عواملی محسوب می گردد که سال جاری بر شدت مصرف انرژی افزوده است.

این اثرگذاری به گونه ای است که روز گذشته رشد کم سابقه 19 درصدی مصرف برق را رقم زد.

آمار های شرکت مدیریت شبکه برق ایران حاکی از آن است که روز گذشته در ساعت 12 و 52 دقیقه مصرف برق با رشد کم سابقه در نیمه نخست خردادماه به رقم 56 هزار و 363 مگاوات رسید.

این مقدار مصرف درحالی رخ داد که پارسال در همین بازه زمانی مقدار مصرف برق 47 هزار و 29 مگاوات بود که نشان می دهد سال جاری 9هزار و 334 مگاوات بیشتر مصرف شده است.

بخش صنعت هم روز گذشته در ساعت 21 و 20 دقیقه مصرف 5 هزار و 378 مگاواتی داشته که نشان می دهد این بخش هم سهم خود را در افزایش مصرف ایفا نموده است.

بر اساس اعلام شرکت فراوری، انتقال و توزیع نیروی برق ایران تا به امروز 176 هزار دستگاه استخراج رمز ارز غیر قانونی جمع آوری شده که این تعداد مصرفی به میزان یک هزار و 56 واحد مسکونی به خود اختصاص می دادند.

رضااردکانیان وزیر نیرو در این باره گفت: براساس آخرین گزارش مراجع دنیای 10 درصد انرژی مصرفی فراوری رمزارز ها در دنیا مربوط به ایران است و این یعنی حداقل 2 هزار مگاوات صرف فراوری رمزارز می گردد، در حالی که مطابق مصوبه هیات وزیران آن تعدادی که مجوز گرفته اند 321 مگاوات بیشتر نیست؛ لذا انتظار می رود به زودی در این باره تدابیری با هماهنگی دستگاه های مربوطه اندیشیده گردد.

روشن ماندن هرچراغ در مکان هایی که نیازی به روشنایی ندارد از دیگر عواملی است که به فرایند افزایش مصرف برق دامن می زند.

خاموش کردن این نوع روشنایی ها یاری خواهد نمود برق پایدار برای مراکز حساس و بیمارستان ها به موقع تامین گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1673

به "افزایش 19 درصدی مصرف برق نسبت به پارسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 19 درصدی مصرف برق نسبت به پارسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید