اُمیکرون تقاضای جهانی نفت را کاهش خواهد داد

به گزارش سبزا، به گزارش رویترز، آژانس بین المللی انرژی بیان کرد افزایش موارد ابتلا به سویه اُمیکرون کووید 19، تقاضا برای نفت در دنیا را کاهش خواهد داد.

اُمیکرون تقاضای جهانی نفت را کاهش خواهد داد

IEA در گزارش ماهانه گفت اظهار داشت: انتظار می رود افزایش موارد ابتلا به کووید 19 به صورت موقتی کند گردد اما متوقف نگردد و بهبود تقاضا برای نفت نیز در جریان است.

در این گزارش آمده است: اقدامات جدیدی که برای مهار توسعه ویروس اعمال شده است، احتمالاً در مقایسه با موج های قبلی کرونا، تأثیر ضعیف تری بر اقتصاد خواهد داشت.

آژانس بین المللی انرژی با اشاره به افزایش حفاری ها اظهار داشت آمریکا بیشترین افزایش فراوری را برای دومین ماه متوالی به خود اختصاص خواهد داد.

بعلاوه اگر گروه اوپک پلاس به طور کامل محدودیت های فراوری توافق شده خود را باز کند، فراوری سالانه عربستان و روسیه نیز می تواند در سال آینده رکورد بزند.

در این صورت، عرضه نفت در دنیا در سال آینده می تواند 6.4 میلیون بشکه در روز بالاتر رود؛ این درحالی است که عرضه نفت در دنیا در سال 2021 روزانه 1.5 میلیون بشکه افزایش یافته است.

IEA، پیش بینی خود از تقاضا برای نفت در امسال و سال آینده میلادی را 100 هزار بشکه برای هر سال کاهش داده است. دلیل این کاهش بیشتر به دلیل محدودیت های مسافرت ها و کاهش سوخت جت عنوان شده است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1883

به "اُمیکرون تقاضای جهانی نفت را کاهش خواهد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اُمیکرون تقاضای جهانی نفت را کاهش خواهد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید