بازسازی و طراحی داخلی خانه دوبلکس و تریبلکس

به گزارش سبزا، بازسازی و طراحی داخلی خانه دوبلکس و تریبلکس کار راحتی نیست، اما معمارانی که پروژه این خانه را در دست داشتند به خوبی از پس این کار برآمدند. موفقیت آن ها حاصل درک عمیق از نیازها و سبک زندگی مشتری، تعامل کامل و استفاده از متخصصان متعدد در هر زمینه بوده تا در هر مرحله ای به بهترین نتیجه ممکن برسند.

بازسازی و طراحی داخلی خانه دوبلکس و تریبلکس

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

خانه ای که درباره آن صحبت می کنیم 180 مترمربع مساحت داشته و از 3 طبقه تشکیل شده. این خانه در سال 2015 به دست پروژه تغییر طراحی و دکوراسیون داخلی سپرده شد. مشتری خواهان خانه ای بود که از طراحی داخلی قرون وسطایی آمریکایی برخوردار باشد. وجود چشم اندازهای زیبا، در این راه به طراحان یاری بزرگی کرد.

برای برآورده کردن خواسته مشتری، طراحان تصمیم گرفتند از اشکال ساده و بی تشریفات استفاده نمایند تا فضای خانه شلوغ نگردد. تمرکز اصلی آن ها بر بافت، ترکیب بندی تخصصی از مصالح و رنگ بوده. با این کار توانستند جلوه زیبایی به جزئیات مینیمال بدهند.

در سرتاسر آپارتمان، شاهد تاکید زیبایی روی بافت طبیعی و رنگ مصالحی که استفاده شده هستیم. یکی از جزئیات جالب در طراحی داخلی این خانه این است که طراحان برای هر طبقه، از رنگ و سطوح مختلفی استفاده نموده اند. این تصمیمات براساس نوع کاربری هر اتاق گرفته شده.

در طراحی داخلی جدید، هر طبقه به فضای مجزایی تبدیل شده. همه اتاق های عمومی، و البته ورودی خانه در طبقه وسط قرار دارند. این طبقه از اتاق نشیمن، آشپزخانه اپن و اتاق غذاخوری تشکیل شده.

بازسازی و طراحی داخلی خانه دوبلکس و تریبلکس : در اتاق نشیمن، یک قفسه دیواری بزرگ از جنس چوب بلوط واقع شده است که همزمان نشیمن و آشپزخانه را به هم متصل، و از هم جدا می نماید. داخل این سازه چوبی، یک تورفتگی مخصوص تلویزیون واقع شده است. در زیر آن، یک شومینه و همچنین یک میز توکار داخل آن وجود دارد. دیوار روبروی این قفسه چوبی بزرگ الجثه کاملا خالی بوده و جای خوبی برای نمایش آثار هنری و تابلوهای نقاشی می باشد.

تراس زیبایی در این طبقه وجود دارد که چشم اندازی پانورامیک از شهر داشته و به واسطه درب های کشویی شیشه ای، به فضای داخل خانه راه پیدا می نماید. اتاق غذاخوری، در مجاورت درب و دیوارهای شیشه ای قرار گرفته تا همه زیبایی های منظره بیرون خانه به این فضای آرامش بخش منتقل گردد.

یکی دیگر از نکات جالب در طراحی این خانه، قابلیت پوشاندن آشپزخانه در مواقعی که استفاده نمی گردد است. یک درب چوبی، همه لوازم داخل آشپزخانه و پنل های کشویی که خودشان پوشاننده لوازم ریزتر هستند را مخفی و این اتاق را از بقیه خانه جدا می نماید.

اما جزیره آشپزخانه همواره در معرض دید باقی می ماند. این جزیره از مرمر کارارا ساخته شده و ظاهری صیقلی و ظریف دارد. در طبقه وسط یک فضای اضافی دیگر هم وجود دارد که به عنوان دفتر کار و انباری استفاده می گردد.

بازسازی و طراحی داخلی خانه دوبلکس و تریبلکس : طبقه اول به بچه ها اختصاص دارد. یک راهروی کوچک در این طبقه وجود دارد که در مواقع لازم، به ادامه اتاق بازی تبدیل می گردد. اتاق های خواب توسط یک درب کشویی به هم متصل می شوند و همگی از یک اتاق لباس مشترک برخوردار هستند. این اتاق ها به تراس بیرونی مشترکی دسترسی دارند که به باغ منتهی می گردد.

حمام بچه ها از فضایی شاد و روشن برخوردار است. طرح کاشی های دکوری زمین، تا روی دیوارها ادامه پیدا نموده و ظاهر گرافیکی و رنگارنگی به این اتاق داده. بقیه عناصر بسیار ساده و خنثی هستند.

بازسازی و طراحی داخلی خانه دوبلکس و تریبلکس : طبقه سوم خانه به والدین اختصاص دارد و از اتاق خواب اصلی، دفتر کار خانگی، اتاق پرو لباس و یک سرویس بهداشتی بزرگ تشکیل شده. این طبقه هم مثل باقی طبقات از درب های سرتاسری (زمین تا سقف) برخوردار است. این یکی از ویژگی های معماری می باشد که با هدف بزرگنمایی محیط به کار رفته.

بازسازی و طراحی داخلی خانه دوبلکس و تریبلکس : حمام طبقه سوم، سقفی به سبک توفال دارد که همه اصلاحات جدید، لوله ها، کابل ها و سیستم تهویه هوا را در پشت خود مخفی نموده و چراغ های حمام را در خود جای داده. ترکیب کاشی های تیره و مبلمان چوبی، و جزئیات عجیب و جالب مثل شیرآلات و اتصالات برنجی و قدیمی، ظاهری ظریف و سطح بالا به این حمام داده. اتاقک دوش، یکی از جزئیات مینیمال این حمام است که هیچ فضایی اشغال ننموده.

منبع: بازسازی ساختمان
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 901

به "بازسازی و طراحی داخلی خانه دوبلکس و تریبلکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی و طراحی داخلی خانه دوبلکس و تریبلکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید