بازگرداندن تجار چینی از راه گردشگری

به گزارش سبزا، مدیرگردشگری و میراث فرهنگی شورای عالی مناطق آزاد گفت: مناطق آزاد با توجه به معافیت های مالیاتی و گمرکی موقعیت خوبی برای گردشگران تجاری دارد. در چین دنبال این گردشگران هستیم.

بازگرداندن تجار چینی از راه گردشگری

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

حسین اله بداشتی که در حاشیه کارگروه گردشگری ایران در پکن با ایسنا گفت وگو کرد، با اعتقاد بر این که راه سفر تجار به ایران و مناطق آزاد به وسیله گردشگری باز می گردد، گفت: مناطق آزاد با توجه به معافیت مالیاتی و گمرکی موقعیت خوبی برای گردشگران تجاری دارد؛ یعنی می توان به وسیله گردشگری پای تجار و بازرگانان را به این مناطق باز کرد. یکی از طرح های مناطق آزاد نیز تقویت گردشگری تجاری است که درحال مطالعه و آنالیز آن هستیم. باید بازارهای مختلفی را مطالعه کنیم تا متوجه شویم مناطق آزاد برای کدام یک از کشورها جذاب است. بستر گردشگری تجاری در مناطق آزاد آماده است. باید متناسب با میزان استقبال برای آن برنامه ریزی کنیم.

او درباره انگیزه حضور در این رویداد که از سوی بخش خصوصی ایران همزمان با سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به پایتخت چین برگزار گردید، اظهار کرد: مناطق آزاد هم دنبال سهم خود از گردشگری چین است. البته خیلی دیر از برگزاری این کارگروه و دیدار دو جانبه آژانس های ایرانی و چینی آگاه شدیم، برای همین فرصت اطلاع رسانی به بخش خصوصی فعال در مناطق آزاد را نداشتیم اما خود را به این نشست رساندیم تا درباره جاذبه های گردشگری این مناطق در چین اطلاع رسانی کنیم.

وی درباره این که آیا حضور مناطق آزاد در بازار چین با مطالعه بوده است، گفت: مطالعه و آنالیز شروع شده اما این حضور بیشتر جنبه شناسایی بازار و سلیقه سفر مردم چین را داشته است. شنیده ایم گردشگران چینی به آثار تاریخی و جهت کلاسیک ایران مانند شیراز و اصفهان بیشتر علاقه دارند. فکر می کنیم آن ها از دیگر جاذبه های ایران و حتی سواحل آن آگاه نیستند. هرچند فعلا محتوایی را به زبان چینی فراوری نکرده ایم اما فیلم هایی را از جذابیت های مناطق آزاد در اختیار آن ها قرار دادیم.

اله بداشتی ادامه داد: لغو ویزا یکی از مزیت های مناطق آزاد است اما چون ویزای ایران کلا برای چینی ها لغو شده، این مزیت مناطق آزاد دیگر برای چینی ها جذاب نیست و خیلی نمی توانیم روی این موضوع مانور دهیم. اما شاید معافیت های مالیاتی و گمرکی مناطق آزاد برای چینی ها جذاب باشد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 524

به "بازگرداندن تجار چینی از راه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگرداندن تجار چینی از راه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید