تسهیل ورود گردشگران ایرانی به جمهوری آذربایجان

به گزارش سبزا، وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان در ملاقات رسمی با استاندار اردبیل، از انجام اقداماتی برای صادر شدن ویزای این کشور در کوتاه ترین زمان ممکن برای ایرانیان اطلاع داد.

تسهیل ورود گردشگران ایرانی به جمهوری آذربایجان

ابوالفضل قارایف، وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان در ملاقاتی که با استان اردبیل داشت، خاطرنشان کرد:

کارهای رسمی مربوط به ورود اتباع ایرانی به جمهوری آذربایجان تسهیل شده و مسافران این کشور می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن ویزای این جمهوری را دریافت نمایند.

به گفته قارایف، آذربایجان با توجه به افزایش سفر مسافران ایرانی به جمهوری آذربایجان در ماه های اخیر سامانه ای را تدارک دیده که براساس آن هر ایرانی که قصد سفر به جمهوری آذربایجان را دارد، می تواند مشخصات و مدارک لازم را به وسیله سامانه اینترنتی ارایه و در زمانی حدود یک ساعت ویزای خود را در مرز دریافت کند.

وی در ادامه اضافه کرد:

البته پیش از این، دولت ایران اقدام های سازنده ای برای ورود آسان آذری ها به ایران و تسهیل صدور ویزا انجام داده که مراتب تشکر خود را از این اقدام جمهوری اسلامی ایران اعلام می کنم.

او معتقد است که با توجه به وابستگی ها، علایق دیرینه، عمیق و مشترکات دینی و زبانی بین مردم جمهوری آذربایجان و مردم ایران از جمله شهفرایندان استان اردبیل، ضروری است روابط محبت آمیز و سفرهای دوجانبه با اهداف فرهنگی، هنری، گردشگری، تجاری، درمانی و ... بیش از پیش افزایش یابد.

قارایف خاطرنشان کرد:

ما بسیار علاقه مندیم ایرانیانی که برای اهداف تجاری به جمهوری آذربایجان سفر می نمایند در کنار آن، آثار تاریخی و نقاط طبیعی، تماشای، سیاحتی و مراکز مذهبی این کشور را ببینند و بیش از پیش با شخصیت های برجسته دینی، تاریخی، هنری و فرهنگی این سرزمین آشنا شوند.

بنا به گفته های این وزیر، دولت آذربایجان از ورود اتباع ایرانی به جمهوری آذربایجان با اهداف مختلف سیاحتی و تجاری استقبال می نماید، البته شواهد نشان می دهند که مردم جمهوری آذربایجان نیز علاقه زیادی به ملاقات از نقاط سیاحتی و تاریخی ایران و به خصوص استان اردبیل داشته و در سفرهایی که با اهداف تجاری و یا درمانی به اردبیل انجام می دهند به این نقاط نیز می فرایند.

قارایف در نهایت گفت:

در هفت روز تعطیلات عید نوروز بیش از 61 هزار نفر از شهفرایندان ایرانی به ویژه اهالی استان اردبیل به وسیله مرز بیله سوار وارد جمهوری آذربایجان شده و از شهرها و نقاط مختلف این جمهوری تماشا نموده و در آن اقامت داشته اند. باید مناسبات فرهنگی و هنری بین مردم دو کشور دوست ایران و آذربایجان بیش از پیش عمیق تر گردد، پس از بازگشت به کشورم تعداد هشت حلقه از فیلم های تاثیرگذار و دارای محتوای معنوی در جمهوری آذربایجان را برای نمایش در سینماهای استان اردبیل و سایر نقاط آذری زبان ایران ارسال خواهیم کرد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1941

به "تسهیل ورود گردشگران ایرانی به جمهوری آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیل ورود گردشگران ایرانی به جمهوری آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید