طراحی ساختمان ویلایی: باغ گمشده دو هزار ساله در پترا کشف شد

به گزارش سبزا، بقایای یک سیستم آبیاری و ذخیره آب پیشرفته در شهر تاریخی پترا در کشور اردن به وسیله باستان شناسان کشف شد.

طراحی ساختمان ویلایی: باغ گمشده دو هزار ساله در پترا کشف شد

جهت دریافت خدمات طراحی ساختمان ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

سیستم آبیاری پیشرفته کشف شده در پترا برای راه انداختن فواره ها، حوضچه ها و یک استخر بزرگ در این شهر تاریخی که در دل صحرا واقع شده است استفاده می شده و نشان دهنده زندگی، شکوه و ثروت حکومت نَبَطی ها در 2000 سال پیش است.

شهر تاریخی پترا 2000 سال پیش یکی از مهم ترین توقف گاه های آبی در خاورمیانه بوده است، زمانی که کاروان های شتر مسافت های طولانی میان شهرها را طی می کردند. اهالی پترا که در منطقه ای خشک زندگی می کردند، با استفاده از این سیستم ذخیره آب نه تنها نیازهای خود را رفع می کردند، بلکه از آن برای آبیاری باغ ها و در فواره ها و استخرهای بزرگ و روباز نیز استفاده می کردند.

باستان شناسان در نوترین کاوش های خود در شهر پترا پیروز به کشف یک چاه آب نیز شده اند که آب را تا 10 متر به سمت پایین راهنمایی می نماید. بعلاوه تونل های زیرزمینی برای کنترل آبراهه ها در فصل بارانی نیز در این محوطه تاریخی یافت شده است.

پترا شهری تاریخی در کشور پادشاهی اردن است که مرکز حکومت باستانی نبطی ها بوده است. این شهر باستانی در 262 کیلومتری جنوب شهر عمان مرکز اردن و در غرب راه اصلی بین این شهر و بندر عقبه واقع شده است.

پترا شهری است که کاملا در دل کوه و در تخته سنگ هایی به رنگ گُل سرخ یا رنگ صورتی تراشیده شده است. کلمه پترا به زبان یونانی به معنی صخره است و چون این شهر باستانی تماماً در سنگ (صخره) کنده شده ، آن را پترا نامیده اند.

انتها حکومت نبطی ها و خرابی مرکز شهر پترا به دست رومیان در سال 105 میلادی بوده است، قشون رومیان در سال 105 میلادی سرزمین نَبَطی ها را محاصره می نمایند و آب را به روی ساکنان شهر می بندند و پایان بعد از مدتی آن شهر را اشغال می نمایند و به حکومت نبطی ها انتها می دهند. در سال 636 میلادی عربها توانستند شهر پترا را از نفوذ رومی ها برهانند اما زلزله ای که درسال های 746 و 748 به این شهر وارد آمد، ساکنان پترا را وادار کرد تا به منطقه ها اطراف کوچ نمایند. امروزه آثار این شهر باستانی پرشکوه در میان کوه به عنوان یادگاری از دوران نبطی ها به جا مانده که از مراکز مهم گردشگری کشور اردن به شمار می آید. این شهر تاریخی که از سال 1985 در لیست میراث جهانی یونسکو واقع شده است در سال 2007 به عنوان یکی از عجایب هفتگانه نو شناخته شده است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1865

به "طراحی ساختمان ویلایی: باغ گمشده دو هزار ساله در پترا کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی ساختمان ویلایی: باغ گمشده دو هزار ساله در پترا کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید