بریتانیا اتحادی برای توالی یابی ژنوم ویروس کرونا با نانوحفره ایجاد کرد

به گزارش سبزا، با همکاری شرکت آکسفورد نانوپور، اتحادی در بریتانیا در حال کار است تا ژنوم ویروس کرونا را در تمام افراد مبتلا آنالیز کند.

بریتانیا اتحادی برای توالی یابی ژنوم ویروس کرونا با نانوحفره ایجاد کرد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، بریتانیا، اتحاد توالی ژنوم کووید 19 را برای تجزیه و تحلیل در مقیاس وسیع ایجاد می نماید. فناوری توالی یابی شرکت آکسفورد نانوپور (Oxford Nanopore) از قابلیت توالی یابی سریع این شبکه پشتیبانی می نماید.

بریتانیا به تازگی اتحادی برای توالی یابی ژنوم ویروس کرونا ایجاد نموده است که امکان تجزیه وتحلیل سریع، گسترده و در مقیاس عظیم را از بیماران مبتلا به کووید 19 فراهم می نماید.

این شبکه با هدف مشخص توالی ویروس تمام نمونه های بیمارانی که تست کرونای آن ها مثبت شده، فعالیت می نماید. اطلاعات توالی یابی اجرا شده دیدگاه های تازه ای ایجاد می نماید تا محققان دریابند که این ویروس چگونه انتقال یافته و چطور جهش پیدا می نماید.

شرکت آکسفورد نانوپور بسیار خشنود است که یکی از تیم های شرکت کننده در این پروژه بوده و قرار است شرکت کنندگان از شهر های مختلف نظیر بیرمنگام، لندن، ادینبورگ، گلاسکو، ناتینگهام، شفیلد، لیورپول، کاردیف، اکستر و کمبریج را پیشیبانی کند. توالی یابی نانوحفره ای می تواند ژنوم کل ویروس را در مدت زمان 7 ساعت شناسایی کند. این کار با استفاده از دستگاه همراه موسوم به MinION یا با دستگاه رومیزی به نام GridION انجام می گردد.

فعالیت شبکه ARTIC برای فعال سازی توالی یابی ویروس SARS-CoV-2 در بریتانیا و سراسر دنیا بسیار مهم است. از زمان ارائه روش توالی یابی نانوحفره ای از ژانویه 2020 تا به امروز، دستورالعمل این شبکه برای توالی یابی سریع ویروس SARS-CoV-2 اجرا شده است تا ویروسی که منشأ آن در چین بوده و اکنون سراسر دنیا را در نوردیده، توالی یابی گردد.

دستگاه MinION شرکت آکسفورد نانوپور برای توالی یابی ویروس های دیگر نظیر آنفولانزای پرندگان، تب زرد و تب لاسا نیز به کار گرفته شده است. همچنین این فناوری برای بیماری هایی با منشأ پاتوژن باکتریایی یا قارچی نیز استفاده شده است. این فناوری برای توالی یابی چندین شیوع مختلف نظیر زیکا در برزیل و ایبولا در گینه مورداستفاده قرار گرفته است.

اکسفورد نانوپور از گروه های مختلف در سراسر دنیا برای بررسی ژنوم ویروس کووید 19 پشتیبانی می نماید. طیف وسیعی از کار ها از جمله توالی یابی کل ژنوم، بررسی متاژنوم و توالی یابی مستقیم RNA با این فناوری اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 925

به "بریتانیا اتحادی برای توالی یابی ژنوم ویروس کرونا با نانوحفره ایجاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بریتانیا اتحادی برای توالی یابی ژنوم ویروس کرونا با نانوحفره ایجاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید