کشوری که چین آن را مقصر شیوع کرونا می داند

به گزارش سبزا، ایسنا نوشت: چین اعلام نموده مقام های سازمان بهداشت جهانی باید در چارچوب تحقیقات شان برای کشف منشا ویروس کرونا نگاهی به چند کشور دیگر از جمله اسپانیا بیندازند.

کشوری که چین آن را مقصر شیوع کرونا می داند

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش روزنامه سان، وانگ گوانگفا، مشاور ارشد سلامت در دولت چین، در مصاحبه ای به یک رسانه این کشور گفت، مقام های سازمان بهداشت جهانی باید در چارچوب تحقیقاتشان نگاهی به چند کشور دیگر از جمله اسپانیا بیندازند.

او در صحبتهایش به نتایج یک تحقیق در بارسلونای اسپانیا اشاره نموده که ظاهرا ویروس بیماری کووید-19 را در یک نمونه فاضلاب مربوط به مارس 2019، حدود 9 ماه قبل از آنکه پزشکان در ووهان زنگ هشدار نخستین خوشه از موارد ابتلا را به صدا در آورند، تشخیص داده است.

اما کارشناسان مستقل نسبت به نتایج این تحقیقات تردید وارد نموده و گفته اند، این نتایج مخدوش هستند و اسناد و مدرک محکمی وجود دارند که ویروس نخستین بار در اواخر 2019 در چین ظهور یافته است.

پروفسور فرانسوا بالوکس، مدیر انستیتوی ژنتیک UCL در لندن به تلگراف تصریح نموده محتمل ترین شرح در این باره اختلاط نمونه/آلودگی است.

چین پیشتر متهم شده بود به این که بر شیوع اولیه کروناویروس سرپوش گذاشته و کوشش نموده تا تقصیر همه گیری این بیماری که تا به امروز بالغ بر 525000 کشته بر جای گذاشته را از خود برطرف کند و هم اکنون نیز کوشش می نماید تا تقصیر آن را به گردن اروپا بیندازد.

سازمان بهداشت جهانی قرار است چند روز دیگر ماموریت مشخص ابعاد خود را به عنوان بخشی از کوششهایش برای ردیابی منشا ویروس بیماری کووید-19 همزمان با تداوم گسترش این بیماری در کشورهایی نظیر آمریکا، برزیل، مکزیک و روسیه آغاز کند.

تیم سازمان بهداشت جهانی که قرار است به چین سفر کند شامل یک کارشناس بهداشت جانوری و اپیدمیولوژیست است.

آنها در فعالیت هایشان در آنجا بر منشا ویروس متمرکز خواهند شد و این برای درک شیوع بیماری و جلوگیری از موارد آینده حیاتی خواهد بود.

دکتر پیتر دازاک، رئیس مرکز EcoHealth Alliance به تلگراف گفت: اجرای علمی این کار سخت و گران است و احتیاج به زمان زیادی دارد.

او گفت، این نگرانی هست که ردیابی ویروس بیماری کووید 19 با سیاسی شدن این مساله هر چه سخت تر گردد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1048

به "کشوری که چین آن را مقصر شیوع کرونا می داند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشوری که چین آن را مقصر شیوع کرونا می داند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید