هشدار لاوروف درباره استفاده تروریست ها از ویروس کرونا، تیرگی روابط آمریکا-چین، به نفع روسیه نیست

به گزارش سبزا، وزیر امور خارجه روسیه گفت: چالش های موجود در دنیا در دوران شیوع ویروس کرونا کاهش نیافته و برخوردهای مخرب دولت آمریکا نیز به این مسائل اضافه شده است.

هشدار لاوروف درباره استفاده تروریست ها از ویروس کرونا، تیرگی روابط آمریکا-چین، به نفع روسیه نیست

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، امروز، آدینه، در سخنرانی خود در نشست آن-لاین مجمع بین المللی مطالعات پریماکوف، با موضوعیت روسیه و دنیا پس از کووید-19 هشدار داد، اطلاعاتی در دست است که تروریست ها در نظر دارند از تغییر شکل ویروس کرونا استفاده نموده و انواع جدیدی از ویروس ها را فراوری نمایند.

لاوروف گفت: شیوع این عفونت، همه چالش ها و تهدیدات موجود در دنیا را تشدید نموده و آنها ناپدید نشده اند. حدس هایی وجود دارد، مبنی بر اینکه تروریست ها در فکر چگونگی استفاده از تغییر شکل این ویروس برای فراوری انواع جدید ویروس ها هستند.

وی با یادآوری اینکه در طول همه گیری ویروس کرونا، جدیت دیگر تهدیدات مربوط به امنیت بین المللی، از جمله قاچاق مواد مخدر، جرایم سایبری، تغییرات آب و هوا اوضاع و محیط زیست و همچنین درگیری های مسلحانه، کمتر از قبل نشدند، تأکید کرد: این مشکل هم بر سایر چالش ها اضافه شد که در چنین شرایطی، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده به خط مشی خود در جهت تضعیف عمدی کلیه مکانیزم های قانونی و نظارتی کنترل تسلیحات و همکاری ها در عرصه بین المللی ادامه می دهد و نمونه های این برخورد، خروج این کشور از یونسکو و سازمان بهداشت دنیای، شورای حقوق بشر سازمان ملل است.

وزیر خارجه روسیه همچنین بیان کرد که تیرگی روابط ایالات متحده و چین، به هیچ وجه به نفع روسیه نیست. لاوروف گفت: من معتقدم که رویارویی و این تیرگی روابط به هیچ وجه منافع ما، منافع اتحادیه اروپا و منافع سایر کشورهای دنیا را برآورده نمی کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1062

به "هشدار لاوروف درباره استفاده تروریست ها از ویروس کرونا، تیرگی روابط آمریکا-چین، به نفع روسیه نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار لاوروف درباره استفاده تروریست ها از ویروس کرونا، تیرگی روابط آمریکا-چین، به نفع روسیه نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید