بچهمحل حامیِ افراد کمتوان و ناتوان جسمی

به گزارش سبزا، تهران (پانا) - مجموعه تلویزیونی بچه محل به کارگردانی احمد درویشعلی پور و تهیه کنندگی مسلم آقاجانزاده با پیشگامی در راستای فرهنگ مناسب سازی جامعه برای افراد کم توان و ناتوان جسمی، گامی مثبت برداشته است.

بچهمحل حامیِ افراد کمتوان و ناتوان جسمی

حضور هر روزه ما در جامعه و بهره گیری از خدمات شهری با برخورداری از سلامت جسمانی و توانمندی بدنی، مساله ای است که شاید به عنوان یک مزیت اجتماعی آنچنان به چشم نیاید و به راحتی از کنار آن عبور کنیم، در حالی که اگر یک روز خود را در صندلی ناتوانان و کم توانان جسمی بگذاریم، متوجه دشواری های حضور آنان در شهر و جامعه می شویم.

مناسب سازی جامعه برای این افراد یکی از مباحث مهم در زمینه توانبخشی اجتماعی است که زمینه خودکفایی، کاهش مسائل روزمره و سلامت روانی آنها را فراهم می نماید و نقش و فعالیت آنها در جامعه را گسترش می دهد.

رسانه ها به عنوان یکی از ارکان مهم در راستای بهبود شرایط اجتماعی کشور، وظیفه ای خطیر در این زمینه دارند و در کنار قالب های مطبوعاتی و خبری، فراوری مجموعه ها و پرداختن به این معظلات در بستر داستانی می تواند یکی از تحرکات کارآمد و اثرگذار باشد.

به همین دلیل به نظر می رسد مجموعه تلویزیونی بچه محل با بهره گیری از پتانسیل اجتماعی و بسترِ موثر خود، در این زمینه پیشگام شده و با طراحیِ داستانی جذاب و یاری دریافت از کاراکترهای بانفوذ خود، به نحوی درست در راستای مبحث مناسب سازی جامعه برای افراد کم توان و ناتوان جسمی پرداخته است.

این دقت نظر در طراحی و پرداخت به موضوعاتی اینچنین که معمولاً از نظرها غافل می گردد، نشان هنده روحیه سازنده و همراه عوامل مجموعه بچه محل است که در عمل ثابت می نمایند به بدنه اجتماع نزدیک هستند و در کنار ایجاد سرگرمی و شادی و پرداختن به نکات آموزشی و تربیتی، روایتگر مسائل و کاستی های مدنی ناتوانان و کم توانان جسمی نیز هستند.

این برنامه به طرح مسائل و راهکارهایی در زمینه تجهیزات و امکانات مورد استفاده در جامعه از جمله معابر، ایستگاه اتوبوس، تلفن عمومی، سطل زباله و صندوق پست، آب خوری و در نهایت علائم شهری و نورپردازی شناسایی و... پرداخته و می تواند به عنوان یکی از پیشگامان و آغازگران فرهنگ سازی برای تقویت شرایط حضور هموطنان و شهروندان کم توان و ناتوان جسمی در تلویزیون، الگویی مناسب برای تداوم این فعالیت های اثرگذار باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1323

به "بچهمحل حامیِ افراد کمتوان و ناتوان جسمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچهمحل حامیِ افراد کمتوان و ناتوان جسمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید