بیماری مرموزی که با استفراغ خونی جان می گیرد

به گزارش سبزا، تهران (پانا) - بر اساس اعلام رسانه های محلی، بر اثر بیماری مرموزی در منطقه جنوبی تانزانیا، 15 نفر جان خود را از دست دادند.

بیماری مرموزی که با استفراغ خونی جان می گیرد

به گزارش خبرنگاران، بر اثر یک بیماری مرموز ترسناک در تانزانیا که باعث استفراغ خون در بیماران می گردد، حداقل 15 نفر جان خود را از دست داده و بیش از 50 تن در بیمارستان بستری شدند.

سان گزارش داد بعضی از بیماران عمدتا مرد، چند ساعت پس از بروز علائم در منطقه جنوبی کشور تانزانیا فوت کردند. فلیستا کیساندو رئیس ارشد پزشکی محلی گفت تیمی از متخصصان برای ارزیابی بیماران و آنالیز علت بیماری آن ها اعزام شده اند.

کیساندو گفت این مشکل گسترده نبوده است. این فقط در یک بخش اداری رخ داده است که طی آن افراد به موجب آنکه دیر به بیمارستان رسیدند، در پی یک استفراغ خونی، جان خود را از دست دادند.

او تاکید نمود علت بیماری آن ها هنوز معین نشده است، اما به گفته رسانه ها، وزارت بهداشت تانزانیا شیوع بیماری را رد نموده است.

کیساندو گفت: معاینات بالینی اولیه نشان داد که بیماران (عمدتا مردان)، از زخم معده و بیماری کبدی رنج می برند. ما به آن ها توصیه نموده ایم که از نوشیدن دم نموده غیر مجاز، سیگار و سایر نوشیدنی ها خودداری نمایند.

مقامات در حال آزمایش نمونه های خونی بیماران از نظر آلودگی به جیوه بودند. آن ها گفتند علائم مشابه در منطقه زمانی بروز می نماید که مردم از شدت تب، تهوع و خونریزی استفراغ می نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1481

به "بیماری مرموزی که با استفراغ خونی جان می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری مرموزی که با استفراغ خونی جان می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید