تابع: بهترین شرایط را برای ورزشکاران پارالمپیکی مهیا می کنیم، همه چیز منوط به مجوز ستاد مقابله با کرونا است

به گزارش سبزا، دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک گفت: شرط اصلی برای برگزاری این اردوها کسب مجوز از ستاد مبارزه با کرونا در ورزش است.

تابع: بهترین شرایط را برای ورزشکاران پارالمپیکی مهیا می کنیم، همه چیز منوط به مجوز ستاد مقابله با کرونا است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، محمد تابع دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در نشست خبری که صبح امروز (سه شنبه) به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: نامه از کمیته بین المللی پارالمپیک برای ما ارسال شده که در آن گفته اند پارالمپیک 2020 توکیو قطعاً برگزار می شود. وظیفه ما به همین دلیل حمایت بیشتر در جهت برگزاری اردوهای مرتبط با پارالمپیک 2020 است و به وجود آوردن شرایط مورد نظر نتیجه بهتری کسب کنیم. در نشست اخیر ستاد بازی های پارالمپیک 2020 توکیو مصوبات نشست پیگیری مصوبات قبلی ستاد و پیگیری شرایط مدال آوران صورت گرفت. باید این نکته را بگویم که صرف کسب سهمیه منجر به اعزام نمی شود و ورزشکاران برای اعزام به توکیو باید در گروه های مدنظر قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه پارالمپیک برگزار می شود، حمایت های کمیته برای برگزاری اردوها وجود دارد. شرایط ویژه ای برای برگزاری اردوها در نظر گرفته ایم، اما شرط اصلی برای برگزاری این اردوها کسب مجوز از ستاد مبارزه با کرونا در ورزش است. در واقع بعد از اخذ این مجوز، حمایت های کمیته با توجه به اولویت هایی که ذکر شد، صورت می گیرد. با توجه به مصوباتی که داشتیم، یک هزینه اردویی در نظر گرفته بودیم که به آنها پرداخت شود که الان شرایط بهتر شده و پرداخت انجام می شود.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک ادامه داد: اگر اردوها در استان های زرد و سفید یا نزدیک به شرایط آب و هوایی توکیو باشد، شرایط بهتر را ایجاد می کنیم. برای مثال در اعزام ها دو صندلی بلیت رزرو می کنیم تا مسئله ای به وجود نیاید. همچنین هتل هایی که گرفته می شود، اقامت ورزشکاران در اتاق های تک نفره صورت می گیرد. در واقع برای ورزشکاران هتل پنج ستاره و بلیت وی آی پی را مدنظر داریم. البته اولویت صحت و سلامت ورزشکاران است که می خواهند روی سکو بروند. از 6 ماهه دوم نیز اولویت های نقره و برنز به اردوها اضافه می شوند، اما همه چیز منوط به اخذ مجوز است.

تابع گفت: با توجه به شرایطی که داریم و به سمت فصل سرما می رویم، اولویت برگزاری اردو در شرایط اب و هوایی نزدیک تر به توکیو است. همه تلاش ها برای برگزاری بهتر اردوها با شرایط امن به منظور جلوگیری از ابتلا به کرونا است. باید خودمان را با این شرایط وفق بدهیم و با رعایت پروتکل ها آماده شویم.

وی درباره جدایی اسبقیان از ریاست فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین بیان نمود: درباره امور مدیریت فدراسیون ها اطلاعی ندارم و چنین صحبتی را تا به امروز نشنیده ام.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره شرایط استخدام مدال آوران پارالمپیکی و اینکه آیا قرار است اقدامی در راستا اصلاح این قانون صورت بگیرد یا خیر؟ گفت: این یک آیین نامه استخدامی بوده و نوشته شده است. ما هم این نگرانی را داریم و باید سعی کنیم که این آیین نامه را اگر بتوانیم، تغییراتی در آنها ایجاد کنیم و به نفع ورزشکاران شود. ما پیگیر این موضوع خواهیم بود.

تابع درخصوص کلاس بندی ورزشکاران بسکتبال با ویلچر گفت: ما هم اطلاعاتی به دستمان رسیده که به دلیل کلاسبندی و اعتراضات کمیته بین المللی پارالمپیک، این نهاد یکسری ورزشکاران را فاقد کلاس در نظر گرفته و نمی خواهد که آنها فعالیت داشته باشند. اندرو پارسونز رئیس IPC پیشنهاداتی ارائه داده بود که قرار است در هفته های آینده با او در این باره رایزنی کنیم. البته هنوز ارتباط بعدی ما با رئیس IPC گرفته نشده است.

وی درباره جانشین راضیه شیرمحمدی ورزشکار فقید تیراندزای با کمان که سهمیه پارالمپیک گرفته بود، گفت: در بسیاری از رشته ها سهمیه به نام ورزشکار نیست و به اسم کشور است. در واقع این شانس برای نفرات دیگر وجود دارد. البته ملاک اعزام، کسب سهمیه نخواهد بود. به هر حال فدراسیون تیراندازی با کمان و کادر فنی تیم ملی اگر شخص دیگری را پیدا کنند که ملاک های لازم را داشته باشد، در اعزام قرار خواهد گرفت.

دبیر اجرایی کمیته ملی پاراالمپیک در پاسخ به این سوال بهتر نیست شرایط قرنطینه ورزشکاران فراهم بشود تا اردوها نیز زودتر شروع شوند؟ گفت: قاعده برگزاری اردوها کسب مجوز از ستاد با کرونا است، چون سلامت ورزشکاران اولویت ما است. درخصوص شرایط قرنطینه نیز باید آن رشته شرایط لازم را داشته باشد. به هر حال شرایط اردوها قرنطینه خواهد داشت، چون اولویت سلامت ورزشکاران است.

تابع درباره اعزام تیم ملی تیراندازی به صربستان بیان نمود: بحث پروتکل ها مطرح است. ما این موضوع پیگیری می کنیم تا همه این شرایط اگر درست باشد، تیم اعزام شود. این شرایط در اعزام قایقرانی و دوومیدانی هم وجود داشت و ما اقدامات لازم را انجام دایم، منتها یکسری شرایط وجود دارد که اگر مهیا باشد این اعزام صورت می گیرد.

وی درخصوص شرایط رشته های انتقال یافته به برخی فدراسیون ها گفت: وقتی تغییری رخ می دهد، یکسری مقاومت ها هست تا سازگاری صورت بگیرد. فدراسیون ها با ورزشکاران معلولی روبه رو شده اند. آنها ساختار لازم را ندارند و این زمانبر است. آنها همکاری خوبی را انجام می دهند و تفاهم نامه هایی با آنها بسته شده است. این زمانبر است و باید فرصت را به فدراسیون ها بدهیم تا انشاالله به حد قابل قبول برسیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1160

به "تابع: بهترین شرایط را برای ورزشکاران پارالمپیکی مهیا می کنیم، همه چیز منوط به مجوز ستاد مقابله با کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تابع: بهترین شرایط را برای ورزشکاران پارالمپیکی مهیا می کنیم، همه چیز منوط به مجوز ستاد مقابله با کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید