تاسیس تیم بویایی توسط آئودی برای تولید خودروهایی خوشبو

به گزارش سبزا، حتما بسیاری از شما هنگام تحویل دریافت خودرو صفرکیلومتر با بوی خاص کابین برخورد داشته اید. این بو تاثیر متفاوتی بر افراد مختلف می گذارد و به طور مثال مشتریان در چین از بوی خودرو جدید چندان استقبال نمی کنند. آئودی یکی از خودروسازانی است که تمرکز زیادی بر فراهم ساختن بوی خوش در کابین محصولاتش دارد. این شرکت آن قدر در خوشبو ساختن خودروها مصمم است که یک تیم بویایی را برای این کار استخدام کرده است.

تاسیس تیم بویایی توسط آئودی برای تولید خودروهایی خوشبو

تیم بویایی آئودی از سال 1985 در این شرکت فعال بوده و انجام وظیفه می کند. این تیم در فرآیند ساخت خودرو دخالت دارد و مطمئن می گردد که بوی مواد شیمیایی استفاده شده در ساخت خودرو، تا حد امکان خنثی باشد.

این تیم بویایی پنج نفره در مرکز کیفیت آئودی مشغول به کار هستند که در باواریا واقع است. بنابر ارزیابی این تیم، خودروها را از رتبه یک (بدون بو) تا شش (غیرقابل تحمل) دسته بندی می شوند. برخی از مواد مورد استفاده در ساخت خودرو نظیر شیشه، سرامیک و بیشتر فلزات نمره یک را به خود اختصاص می دهند، از سوی دیگر بسیاری از مواد دیگر بوی بیشتری دارند و لازم است تا نمره ای کمتر از 4 دریافت کنند.

هایکو لوبمن گایگر یکی از اعضای کلیدی تیم بویایی آئودی است که فعالیت خود در این تیم را از اوایل دهه 2000 آغاز کرد. او همواره خودروهای آئودی را از نظر بو مورد آزمون قرار می دهد تا مطمئن گردد تمام مدل های جدید آئودی، تست بویایی را با موفقیت طی می کنند. به گفته گایگر، بوی یک خودرو ویژگی مهمی در راحتی آن است و تاثیر به سزایی بر تجربه مالکیت خودرو دارد.

به بیان گایگر، مهم ترین مساله برای تیم بویایی آئودی سلامت مشتری است و سپس به بوی خودرو پرداخته می گردد. اگر مشتری از بوی خودرو ناراضی باشد، توجهی به ویژگی های مثبت خودرو نخواهد داشت چرا که بوی ناراحت کننده خودرو تاثیر قابل توجهی بر درک او گذاشته است.

اما تست بویایی خودروها تنها شامل محصولات جدید آئودی نمی گردد، بلکه این شرکت به صورت تصادفی این آزمون را روی محصولات تولیدی خود اجرا می کند. این خودروها پس از مدتی توسط تیم بویایی آئودی تست می شوند تا این شرکت مطمئن گردد خودروهایش حتی پس از تحویل به مشتری نیز بوی مطبوع و تازه ای دارند. اگر بوی خوش کابین خودروهای تازه تحویل شده به خوبی حس نگردد، تیم سازنده به دنبال تغییراتی در فرآیند تولید می گردد که ممکن است روی این بو تاثیر داشته باشند و یا این مورد را بررسی می کند که آیا مواد اولیه لازم در ساخت خودرو تغییر یافته اند یا خیر.

منبع: carscoops

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 966

به "تاسیس تیم بویایی توسط آئودی برای تولید خودروهایی خوشبو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاسیس تیم بویایی توسط آئودی برای تولید خودروهایی خوشبو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید