تاسیس مراکز آموزش زبان فارسی در لبنان، عراق و کانادا

به گزارش سبزا، محمد کافی در مصاحبه با خبرنگاران، با بیان اینکه مرکز آموزش زبان فارسی این دانشگاه، بزرگترین مرکز جهان برای آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان به شمار می رود، گفت: این مرکز، به پشتوانه دانشکده زبان و ادبیات فارسی دانشگاه و زیر نظر همکاری های بین المللی دانشگاه فردوسی فعالیت می نماید.

تاسیس مراکز آموزش زبان فارسی در لبنان، عراق و کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

وی گفت: کسانی که مایل به یادگیری زبان فارسی هستند؛ از جمله دانشگاهیان سراسر دنیا، می توانند با مراجعه به این مرکز، زبان فارسی را در بهترین سطح کیفی فرا بگیرند. همچنین داوطلبان غیر فارسی زبان که می خواهند در رشته های مختلف، در ایران تحصیل نمایند، به این مرکز مراجعه نموده و پس از آموختن زبان فارسی، تحصیل خود را در دانشگاه شروع می نمایند.

کافی همچنین از تاسیس مراکز زبان فارسی در کشورهای مختلف همچون لبنان، سوریه، عراق و کانادا اطلاع داد و گفت: به دلیل حجم وسیع تقاضا برای یادگیری زبان فارسی در کشورهای مختلف مراکزی را تاسیس نموده ایم تا متقاضیان بتوانند بجای اینکه به ایران بیایند، بخش عمده ای از آموزش زبان فارسی را در کشور خود فرا گرفته و سپس برای گذراندن دوره تکمیلی به ایران آمده و در دانشگاه فردوسی، تحصیلشان را ادامه دهند.

وی با اشاره به وجود 10 شعبه مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه فردوسی در کشورهای مختلف دنیا، گفت: معمولا با توجه به مقاطع مختلف سال و نیز دوره های 6 ماهه آموزشی که برگزار می گردد، بطور متوسط بین 200 تا 400 دانش پذیر در هر دوره، در مرکز اصلی پذیرفته می شوند که سال جاری هم به همین میزان پذیرش شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 527

به "تاسیس مراکز آموزش زبان فارسی در لبنان، عراق و کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاسیس مراکز آموزش زبان فارسی در لبنان، عراق و کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید