تزریق دُز دوم واکسن کرونا به 90 درصد مددجویان مراکز نگهداری تا هفته آینده

به گزارش سبزا، مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: تا به امروز 970 کودک کار و خیابان شناسایی و جذب شده اند که 850 نفر از اتباع و 120 نفر ایرانی هستند که با اداره کل اتباع در خصوص آنها صحبت شده است.

تزریق دُز دوم واکسن کرونا به 90 درصد مددجویان مراکز نگهداری تا هفته آینده

به گزارش خبرنگاران، امین شاهرخی در نشست خبری امروز خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی قشر ضعیفی از جامعه را تحت پوشش خود دارد. تمام تلاش ما درخصوص شفاف سازی درباره اقدامات و خدماتی است که ارایه می دهیم به طور مثال یکی از این موارد موضوع فرزندخواندگی بود که با شکلگیری این فرایند در سامانه فرزندخواندگی شکایات در این خصوص کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به سامانه مراکز مثبت زندگی گفت: همچنین سامانه مراکز مثبت زندگی در سایت بهزیستی بارگذاری شده که 2200 مرکز سال گذشته افتتاح شده که 208 مرکز از این مراکز در استان تهران است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران یادآور شد: همکاران ما در دفاتر مثبت زندگی به منازل افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی می فرایند. در گذشته مددجویان باید به مراکز بهزیستی مراجعه می کردند اما با راه اندازی مراکز مثبت زندگی مددکاران ما موظف به سرکشی و بازدید از مددجویان هستند و از صد هزار مددجوی تحت پوشش در استان تهران 50 هزار مورد بازدید تا به امروز از طریق مددکاران ما در این مراکز اجرا شده است. مددکاران باید به طور مستمر شرایط این افراد را جویا شده و همچنین سالانه دو بار از منازل این افراد بازدید می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در بحث بچه ها کار با توجه به تکالیف و پیگیری هایی که اجرا شده موضوع طرح جذب بچه ها کار تبدیل به فرآیند خوبی شده که شامل مراحل شناسایی، جذب و توانمند سازی خانواده می شود گفت: تا به امروز 970 کودک کار و خیابان شناسایی و جذب شده اند که 850 نفر از اتباع و 120 نفر ایرانی هستند که با اداره کل اتباع در خصوص آنها صحبت شده است.

شاهرخی در ادامه با بیان اینکه باید 20 درصد حداقل حقوق برای مستمری خانواده های تحت پوشش در نظرگرفته شود، ادامه داد: تا به امروز در هیچ دولتی این اتفاق نیفتاده بود اما در سال1400 این اقدام اجرا شده است و تقریبا 2.5 برابر افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران همچنین در خصوص واکسیناسیون مراکز نگهداری توضیح داد: ابتدا واکسن آنفلوآنزا در این مراکز به مددجویان تزریق شد و به ترتیب اولویت ها مراکز معلولان و سالمندان 16491 مورد، در مراکز شبه خانواده 2991 مورد و در مراکز پیشگیری هم 3221 مورد واکسن آنفلوآنزا تزریق شده بود. همچنین به 65 مورد مددجوی بسترگرا هم تزریق شده و 625 مورد به همکاران دارای اولویت هم واکسن مذکور تزریق شد.

شاهرخی درباره تزریق واکسن کرونا هم گفت: در مرحله اول 7785 مورد در بهزیستی استان تهران تزریق واکسن کرونا انجام شد و در مرحله دوم هم تا به امروز 4553 مورد تزریق در بین مراکز نگهداری سالمندان و معلولان اجرا شده است.

وی اظهار کرد: امروز واکسن کرونا در بین دانشگاههای علوم پزشکی توزیع شده و تا هفته آینده 90 درصد مددجویان ما در مراکز نگهداری معلولان و سالمندان دوز دوم واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

شاهرخی در ادامه این نشست درباره ساماندهی معتادان متجاهر هم خاطرنشان کرد: در این خصوص هیچ مسئله ای نداریم. در مراکز ماده 15 هم مسئله ای نداریم. درخصوص مراکز ماده 16 هم هر زمان که این افراد جمع آوری شوند در مراکز مذکور نگهداری می کنیم. در برخی منطقه ها مرکز ماده 16 نداریم اما اخیرا در شهر ورامین یک مرکز افتتاح کرده ایم . همچنین مرکز احسان که برای معتادان زخم باز است افتتاح شده لذا هیچ مسئله ای در خصوص نگهداری این افراد نداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1650

به "تزریق دُز دوم واکسن کرونا به 90 درصد مددجویان مراکز نگهداری تا هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق دُز دوم واکسن کرونا به 90 درصد مددجویان مراکز نگهداری تا هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید