تهران به 13 میلیون دوز واکسن دیگر احتیاج دارد

به گزارش سبزا، به گزارش خبرنگاران، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران امروز آدینه در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا استان گفت: برای اینکه بتوانیم تمام افراد بالای 18 سال را پوشش واکسیناسیون قرار دهیم طبیعتا امکانات لازم فراهم نیست و این جلسه امروز برگزار گردید تا برنامه ریزی های لازم برای این کار انجام گردد و اگر این امکانات فراهم گردد می توانیم ظرف 10 روز واکسیناسیون در استان را به اتمام برسانیم.

تهران به 13 میلیون دوز واکسن دیگر احتیاج دارد

وی اظهار کرد: اولین تاکتیک ما افزایش مراکز تجمیعی است و موارد دیگر شامل افزایش شیفت های مراکز به دو و سه شیفت، استفاده از ظرفیت بیمارستان ها که امکانات لازم و فضای جداگانه دارند است بعلاوه مراکز بهداشتی که فعال نبودند هم وارد مدار می شوند، این دست اقداماتی است که می تواند سرعت بیشتری به واکسیناسیون دهد.

زالی تاکید نمود: اگر بخواهیم کل واکسیناسیون برای گروه های بالای 18 سال تهرانی را انجام دهیم به 20 میلیون دز احتیاج داریم و با توجه به فرایند رو به رشدی که در روزهای اخیر در واکسیناسیون داشته ایم تا ساعت 6 روز پنجشنبه 25 شهریور هفت میلیون و 125 هزار دُز در تهران واکسن تزریق شده است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران گفت: حدود 13 میلیون دز دیگر برای واکسیناسیون افراد بالای 18 سال ساکن تهران احتیاج داریم.

وی اضافه کرد: برای انجام این واکسیناسیون در طی 10 روز آینده، همه این 13 میلیون دز مورد احتیاج ما نیست چون طی 10 روز ما با هفت میلیون دز می توانیم طرح را اجرا کنیم که از این تعداد شش میلیون مربوط به دز اول است و نزدیک به یک میلیون دز هم مربوط به دز دوم است.

زالی ادامه داد: از همین رو به نظر می رسد اکنون با تامین هفت میلیون دُز می توان واکسیناسیون همگانی را در تهران عملیاتی کرد.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1743

به "تهران به 13 میلیون دوز واکسن دیگر احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران به 13 میلیون دوز واکسن دیگر احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید