خبرنگاران اصرار بر آموزش حضوری برای جلوگیری از افت تحصیلی است

به گزارش سبزا، اهواز - خبرنگاران - مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: اصرار به فعالیت حضوری دانش آموزان در مدرسه برای جلوگیری از افت تحصیلی آنهاست.

خبرنگاران اصرار بر آموزش حضوری برای جلوگیری از افت تحصیلی است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران کوروش مودت عصر دوشنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا در خوزستان در اداره کل مدیریت بحران استانداری با تاکید بر نظارت کامل بر اجرای پروتکل های بهداشتی در مدارس گفت: دانش آموزان باید ماسک همراه داشته باشند اما علاوه براین مدارس نیز احتیاجمند ملزومات بهداشتی هستند که در صورت لزوم در دسترس داشته باشند.

وی اضافه نمود: سلامت دانش آموزان برای آموزش و پرورش یک اولویت است برای همین تدابیر ویژه ای اندیشیده شده و قرار نیست دانش آموزان هر روز به مدرسه بفرایند بلکه در کلاس گروه بندی می شوند و در روزهای مشخصی یه مدرسه می فرایند و در روزهایی نیز از شبکه شاد استفاده می نمایند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان این که استقبال از مدارس در شهرها 25 تا 30 درصد و در مناطق حاشیه ای و روستاها 65 تا 70 درصد بوده اعلام کرد: تا به امروز ثبت نام پیش دبستانی 20 درصد، پایه اول 97 درصد، پایه هفتم 90 درصد و پایه دهم 84 درصد بوده است که البته این عدد تا انتها مهر ماه کامل می گردد.

وی اعلام کرد: هیچ مدرسه ای حق اجبار دانش آموزان برای تهیه مواد شوینده را ندارد و در صورت چنین اقدامی با مدیر مدرسه برخورد می گردد، تیم هایی به منظور بازرسی از مدارس تشکیل شده است و برای تامین اقلام بهداشتی در دومرحله 67 میلیارد ریال و 20 میلیارد ریال واریز شده است.

مودت اعلام کرد: آموزش و پروش فعلا در روزهای نخست شروع سال تحصیلی واقع شده است اما روزانه 600هزار عدد ماسک و مقدار زیادی مواد شوینده و الکل احتیاج است لذا ضرورت حمایت دیگر دستگاه های در ماه های پیش رو بیشتر می گردد.

وی توضیح داد: ورود و خروج دانش آموزان نوبت بندی شده است تا دانش آموزان بدون خطر این مرحله را طی نمایند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اعلام کرد: اگر در این دو هفته خوب عمل گردد اولیاء فرزندانشان را به مدرسه می آورند اما اگر خوب عمل نگردد ممکن است استقبالی نگردد.

وی گفت: در صورت حضور نیافتن دانش آموز در مدرسه از مدیران خواسته ایم چند بار با اولیاء تماس گیرند درصورت ادانهواین روال مدیر مدرسه باید این اطمینان را به خانواده ها بدهد که آموزش به وسیله صدا و سیما یا شبکه شاد در منزل صورت می گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: شورای مدرسه حق ندارد اعلام تعطیلی مدرسه یا منحصر کردن آموزش به شیوه مجازی را ندارد وتنها در صورتی که در ستاد ملی یا ستاد استانی مقابله با کرونا تصمیم به تعطیلی ادارات گرفته گردد مدارس نیز تعطیل خواهند شد.

وی با اشاره به شرایط زنگ تفریح توضیح داد: مقرر شده دانش آموزان زنگ تفریح نداشته باشند و ساعات ورود و خروج آن ها شناور یاشد از این رو به مدیران مدارس اعلام کردیم 10 دقیقه زنگ تفریح را اجرایی ننمایند البته الان زنگ ها کوتاه هستند.

مودت گفت: با توجه به گرمای هوا در خوزستان و احتیاج مدارس به کولر گازی استاندار خوزستان با سازمان نوسازی مدارس کشور تفاهم نامه ای برای تامین 10 هزار کولر گازی منعقد نموده است که امیدواریم سریعتر این کولرها به دست ما برسند.

به گزارش خبرنگاران مدارس خوزستان با 12 هزار و 47 واحد آموزشی، بیش از 52 هزار و 32 کلاس، یک میلیون و 150 هزار دانش آموز و فعالیت 64 هزار و 550 همکار فرهنگی بازگشایی شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 1 آبان 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1152

به "خبرنگاران اصرار بر آموزش حضوری برای جلوگیری از افت تحصیلی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اصرار بر آموزش حضوری برای جلوگیری از افت تحصیلی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید