خبرنگاران فاز اول احداث هفت باغ سنندج 10 میلیارد تومان اعتبار گرفت

به گزارش سبزا، سنندج - خبرنگاران - مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: طرح اجرای فاز اول احداث هفت باغ سنندج نهایی شد و هم اکنون شرکت بازآفرینی شهری 10 میلیارد تومان اعتبار برای آن اختصاص داده است.

خبرنگاران فاز اول احداث هفت باغ سنندج 10 میلیارد تومان اعتبار گرفت

جهت دریافت خدمات طراحی باغ و ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

محمدصدیق ثابتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: فاز اول هفت باغ سنندج با اولویت باغ کتاب در زمینی به مساحت 15 هزار متر مربع در مکان انبار غله واقع در خیابان اکباتان این شهر احداث می گردد.

وی با اشاره به اینکه روز دوشنبه جلسه ای با حضور دستگاه های صاحب اراضی 35 هکتاری مد نظر اجرای طرح هفت باغ در دفتر وزیر راه و شهرسازی و با حضور استاندار کردستان برگزار گردید، اضافه نمود: در این جلسه تصمیم بر آغاز عملیات اجرای فاز اول این طرح تا انتها سال جاری گرفته شد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اضافه نمود: فاز اول این طرح احتیاجمند 40 میلیارد تومان اعتبار است که از سوی شرکت بازآفرینی شهری تامین می گردد که اکنون 10 میلیارد تومان از این اعتبار اختصاص یافته است.

ثابتی یادآور شد: باغ کتاب دارای هفت سوله و یک محوطه فرهنگی خواهد بود و مقرر شده کتابخانه مرکزی شهر سنندج نیز به این محل منتقل گردد.

وی اجرای مرحله اول را منوط به انتقال انبار غله به خارج از شهر دانست و تاکید نمود: راه و شهرسازی کردستان هم اکنون در حال اجرا مقدمات تحویل اراضی مورد احتیاج این انبار در خارج از شهر است.

محدوده مورد نظر هفت باغ که در قالب طرح هی بازآفرینی اجرا می گردد با احتساب اراضی پیرامونی و همچنین استادیوم شهید ملک نیا 34 هکتار مساحت دارد و در شمال شهر سنندج و در مجاورت محله تاریخی چهارباغ واقع شده است.

این محدوده با احتساب چهار هزار و 500 هکتار مساحت مصوب طرح تفصیلی سنندج حدود به 75 صدم درصد مساحت شهر سنندج را تشکیل می دهد و از این رهگذر می تواند بسیاری از کمبودهای خدمات عمومی شهر را جبران کند.

هفت باغ سنندج شامل باغ معماری، باغ آئین، باغ هنر، باغ مجسمه، باغ سینما و باغ کتاب و مجتمع اقامتی و تفریحی است که در کنار اماکن فرهنگی، املاکی با کاربری مسکونی تجاری داخل آن ایجاد می گردد تا مجموعه خدماتی، رفاهی و مسکونی کاملی را تشکیل دهد.

سالانه 250 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری در کشور هزینه می گردد که 100 هزار میلیارد ریال از این میزان اعتبار از سوی بخش خصوصی، 70 هزار میلیارد ریال از سوی شهرداری ها و 80 هزار میلیارد ریال نیز از سوی دولت هزینه می گردد که اعتبار تمام طرح های اجرا شده در کردستان از محل منابع دولتی تأمین شده است.

هم اکنون 30 درصد جمعیت شهری کشور شامل 19 میلیون نفر از 56 میلیون نفر جمعیت شهری در مناطق و محلاتی با بافت فرسوده، تاریخی و ناکارآمد زندگی می نمایند و این میزان در استان کردستان حدود 50 درصد از جمعیت یک میلیون و 600 هزار نفری است.

در سال 90 و بر اساس مصوبه دولت دهم چند روستای عظیم کردستان به شهر تبدیل شد که کارشناسان حوزه عمران شهری معتقدند این موضوع بدون مطالعه و کار کارشناسی صورت گرفت و تبعات بدی داشته و به گسترش پدیده حاشیه نشینی و روی آوری مردم به سمت حاشیه شهرها یاری شایانی نموده است.

نایسر، ننله و حسن آباد، تقتقان، فرجه در سنندج، شهرک امام خمینی (ره) و محله در قلعه، محله تازه آباد در سقز و محله تفینی در مریوان از جمله مناطق استان است که در قالب طرح بازآفرینی شهری ساماندهی می شوند.

در استان کردستان می توان از سنندج و مریوان به عنوان 2 شهری که بیشترین میزان حاشیه نشینی را دارند، نام برد اگر چه در دیگر شهرهای استان هم این پدیده در حال افزایش است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1254

به "خبرنگاران فاز اول احداث هفت باغ سنندج 10 میلیارد تومان اعتبار گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فاز اول احداث هفت باغ سنندج 10 میلیارد تومان اعتبار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید