خطرناک ترین مقاصد گردشگری در سال 2017 کدامند (قسمت دوم)

به گزارش سبزا، بهتر است از برخی مقاصد گردشگری که در سال 2017 درگیر مشکلاتی هستند، صرف نظر کرد. اگر در این سال میلادی قصد دارید سفری خارجی انجام دهید با خبرنگاران همراه شوید تا با این اماکن آشنا شوید.

خطرناک ترین مقاصد گردشگری در سال 2017 کدامند (قسمت دوم)

مجذوب کننده بودن یک مکان گردشگری به این معنا نیست که سفر به آنجا در هر زمان دلخواهی فوق العاده خواهد بود. وجود بیماری های مهلک، تعمیرات اساسی و غلغله جمعیت دلایلی موجه برای تاخیر انداختن سفر هستند، زیرا هیچ کس دوست ندارد پول زیادی خرج کند و سرانجام پشیمان شود.

در قسمت دوم متن به باقی مکان های گردشگری پرداخته شده است که در سال 2017 برای بازدید خوشایند نیستند. برای این اماکن البته جایگزینی مناسب معرفی می شود.

لندن: تحت تعمیر

ساعت بیگ بن یکی از جاذبه های اصلی لندن محسوب می شود، ولی برای اولین بار در 157 سال گذشته، دیگر راس هر ساعت نواخته نخواهد شد. در سال 2017 در نظر گرفته شده که تعمیراتی اساسی روی ساعت انجام شود که به مدت سه سال به طول خواهد انجامید.

در مدت تعمیر این ساعت، لندن به شکل عجیبی ساکت خواهد بود.

جایگزین: پراگ

ساعت نجومی پراگ یکی از شاهکارهای مکانیکی جهان به شمار میرود. عقربه اش از سال 1410 میلادی تیک تاک می کند و از همان زمان گردشگران سراسر جهان برای دیدنی اجزای طلایی آن گرد هم می آیند.

شهر هم همانند ساعت، به این می ماند که حوادث قرون بر آن تاثیری نداشته و دست نخورده طی سالیان حفظ شده است. توصیه می کنیم در حالی نوازندگان ترومپت در ساعت، زمان را طنین انداز می کنند، در قلعه ها و باغ های قرون وسطایی به گشت وگذار بپردازید.

برج پیزا: ناامید کننده

غالب ما گرایشی بی فایده برای پر کردن صفحه اینستاگرام خود داریم. سفر به پیزا برای یک عکس خالی واقعا ارزشش را ندارد و گردشگران غالبا در انتها این تجربه را ناامید کننده وصف می کنند.

پس از این که در عکس، ژست گرفتن برج کج در دستتان را عملی کردید و 90 متر را به بالای آن پیمودید (با هزینه 60 هزار تومان) دیگر کار دیگری برای انجام دادن در زمان به جای مانده از روز نخواهید داشت.

جایگزین: ابوظبی

سازندگان ابوظبی زمانی که برج خود را سه برابر بلندتر و چهار برابر کج تر از برج پیزا بنا می کردند، حتما به این دست نقدها می اندیشیده اند. آن ها به این شکل با برج پیزا رقابت می کنند: جزیره ای مملو از پارک های تفریحی، تور سیاحتی در کویر، یک قصر و حتی یک مرکز شاهین (که می توانید در آن به پرنده ها نزدیک شده و به آن ها غذا بدهید).

هرکاری که بکنید، لحظات درخور عکس گرفتن آن قدر زیاد است که شارژ دوربین شما قطعا به مرحله بحرانی خواهد رسید. برای امنیت خاطر شارژری پرتابل به همراه داشته باشید.

ایبیزا: تحت تاثیر

ایبیزا در نگاه اول بسیار مجذوب کننده است: جزیره ای پر از سواحل زیبا (56 ساحل دقیقا) و خلیج های منزوی. چه چیزی از این شاعرانه تر؟

البته کندوکاو این سواحل مجذوب کننده در وسط جمعیتی که همیشه مشغول میهمانی هستند اندکی سخت است. ایبیزا شاید به خاطر کلاب های بی شمارش (که بزرگ ترین کلاب جهان هم جزو آن ها است) و گردشگران فراوانش نسخه اروپایی Cancun باشد.

جایگزین: آگوا آمارگا (Agua Amarga)

اگر هدف شما دیدار سواحل اسپانیایی است به آگوا آمارگا سفر کنید. بازدید از این محل که سابقا خلیجی مخصوص ماهیگیری بوده حسی بسیار صمیمی و خصوصی دارد.

با اینکه نام خلیج Playa de los Muertos اندکی خوفناک به نظر می آید، آب های سواحل آن مانند کریستال شفاف و زلال هستند و به صورت قابل توجهی در انتهای برون ریزهای آتش فشانی قرار گرفته اند.

ایسلند: تحت فشار

بیایید با حقیقت روبه رو شویم: چشم اندازهای دراماتیک، چشمه های آب داغ و دشت های آتشفشانی. اما مسئله ای اساسی در کار است. ایسلند دیگر بیش از حد معروف شده است. در حال حاضر تعداد گردشگران موجود در ایسلند بیش از سکنه آن تخمین زده می شود.

پس با این وجود که به زبان آوردن عبارت می خواهم به ایسلند سفر کنم دل هر مسافر طبیعت دوستی را مملو از شعف می کند، شاید زمان آن فرا رسیده است که این مقصد را برای مدتی چند کنار بگذاریم.

جایگزین: نیوزیلند

اگرچه این کشور از لحاظ جغرافیایی با ایسلند تفاوت عمده ای دارد، با این حال جایگزینی متناسب با ایسلند به شمار میرود. کوه های پوشیده از برف، آتش فشان های فعال، جنگل های سرسبز و فراوان و توده یخ های دیدنیی گردشگران نیوزیلند را از هر سو به سمت خود جذب می کند.

مازاد بر چشم اندازها، دیدن گله های گوسفندان در دل طبیعت طعمی متفاوت دارد.

فضا: هزینه سرسام آور

میل به فضا رفتن کاملا قابل درک است. در بحبوحه مخاطرتی مانند ویروس زیکا، نابودی دیواره مرجانی بزرگ و مرکز های آلوده و پرهیاهو، آیا پرتاب شدن به سوی خلایی سرد و تاریک تصمیمی عاقلانه نیست؟

علاوه بر آن شما عضو گروهی بسیار خاص می شوید: تا به امروز تنها 536 نفر به فضا سفر کرده اند و از میان آن ها فقط 24 نفر فراسوی مدار زمین بوده اند.

یک سفر با کمپانی Virgin Galactic حدود 250 هزار یورو هزینه دارد و بنابراین بهتر است ثروتی برابر با ترامپ داشته باشید! حتی در صورتی که پول این بلیط گران قیمت را داشته باشید، می توانید در عوض ویلایی درجه یک در محیطی طبیعی خریداری کنید و در سراسر کره زمین به سفر و کندکاو بپردازید.

جایگزین: قطب جنوب

اگر در پی فرار کردن از همه چیز هستید، سفر به این تندرا که به بزرگی یک قاره است، این هدف را کاملا برآورده خواهد کرد. علاوه بر آن فرصت بازدید از محلی کاملا به دور از تمدن را می یابید که هزینه اش آن قدر گزاف نیست.

منبع: کجارو / fodors.com
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1935

به "خطرناک ترین مقاصد گردشگری در سال 2017 کدامند (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرناک ترین مقاصد گردشگری در سال 2017 کدامند (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید