داروخانه ها برای نسخه پیچی الکترونیک تعرفه می گیرند

به گزارش سبزا، معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: داروخانه ها برای نسخه پیچی الکترونیک به میزان 5 هزار و 150 تومان تعرفه می گیرند.

داروخانه ها برای نسخه پیچی الکترونیک تعرفه می گیرند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مهدی رضایی گفت: دو تعریف تمام الکترونیک و نیمه الکترونیک وجود دارد. در تمام الکترونیک پزشک نسخه را به صورت الکترونیک نوشته و داروخانه هم نسخه پیچی الکترونیک انجام می دهد. در نیمه الکترونیک، پزشک نسخه را کاغذی نوشته و داروخانه نسخه پیچی الکترونیک انجام می دهد.

وی ادامه داد: در شهرهایی مثل تهران پیش رفت کار کند است، اما در بعضی استان ها نسخه ها به صورت صد درصد الکترونیک نوشته می شوند.

معاون سازمان بیمه سلامت گفت: بر اساس تبصره 17 قانون بودجه 1400 تعرفه ای برای داروخانه هایی تعریف شده که نسخه را از نیمه الکترونیک به صورت الکترونیک می پیچند که به میزان 5 هزار و 150 تومان است. این ابلاغ توسط وزیر بهداشت اجرا شده و این تعرفه پس از تصویب هیأت وزیران به عنوان ارائه خدمات الکترونیک بابت هر نسخه در تعهد سازمان های بیمه گر است.

رضایی بیان نمود: عمده خدمات الکترونیک در سازمان بیمه سلامت در سه محور دنبال می گردد. محور اول توسعه خدمات شهروند محور است که در زمینه صدور و تمدید بیمه نامه ها به صورت الکترونیک انجام می گردد. همچنین دسترسی به خدمات ارائه شده به بیمه شده از دیگر خدمات شهروند آن می باشد موضوع دیگر، خرید خدمات به صورت الکترونیک است که نسخه الکترونیکی در این محور قرار می گیرد.

وی ادامه داد: این مقطع زمانی را می توان یک مقطع بی نظیر تعریف کرد که در حوزه سلامت بین وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و سازمان های بیمه گر تفاهم های خوبی اجرا شده و پیش رفت های برنامه نسخه نویسی الکترونیک با توجه به شرایط کشور را امیدوارنماینده نموده است.

معاون سازمان بیمه سلامت گفت: در حال حاضر در چند استان نسخه ها به صورت صد درصد الکترونیکی فراوری می گردد. همچنین در بیش از یک سوم استان های کشور، بیش از 50 درصد نسخه ها الکترونیکی فراوری می گردد. مسائلی در بخش دولتی به دلایل کرونا و گسترده بودن دانشگاه های علوم پزشکی داریم. به هر حال بخش دولتی چابکی بخش خصوصی را ندارد و امیدواریم با حمایت های وزارت بهداشت، این مسائل در بخش دولتی رفع گردد. با تأکیدهای برنامه توسعه کشور و الزامات قانون بودجه 1400 در این زمینه که سازمان های بیمه گر باید تبادل اسناد را به صورت الکترونیکی انجام بدهند و حمایت پزشکان از برنامه های الکترونیکی، امیدواریم پیش رفت های خوبی در امسال در بخش دولتی ببینیم. با توجه به فرهیختگی و پیش رو بودن جامعه پزشکی، دل گرمی ما برای اجرای برنامه های الکترونیک پزشکان هستند.

رضایی اضافه نمود: بیمه های تکمیلی می توانند از سامانه های سازمان های بیمه گر استفاده نمایند. علاوه بر این، برای بیمه شدگان هم دسترسی ایجاد شده تا اطلاعات خدمات الکترونیک را رؤیت نموده و قادرند پرینت بگیرند تا اگر بیمه های تکمیلی نتوانستند از سامانه ها استفاده نموده یا همچنان از کاغذ استفاده می نمایند، خود بیمه شده هم بتواند پرینت گرفته و اسناد را به بیمه های تکمیلی ارائه بدهد.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: الکترونیکی شدن خدمات سلامت فواید زیادی برای ارائه دهندگان خدمات سلامت خواهد داشت و یکی از حسن های آن، پرداخت های به موقع است که در حال حاضر پرداخت اسناد الکترونیک به موقع انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1609

به "داروخانه ها برای نسخه پیچی الکترونیک تعرفه می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروخانه ها برای نسخه پیچی الکترونیک تعرفه می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید