دانشگاه ها برای تکمیل ظرفیت خود بیشتر کوشش نمایند ، با کمبود دانشجو روبرو هستیم

به گزارش سبزا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور با کمبود دانشجو روبرو هستیم، گفت: ظرف دو سال اخیر کار های جدی برای ساماندهی دانشگاه های علمی و کاربردی صورت گرفته است.

دانشگاه ها برای تکمیل ظرفیت خود بیشتر کوشش نمایند ، با کمبود دانشجو روبرو هستیم

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، منصور غلامی در نشست با مدیران مؤسسات علمی و آموزشی غرب مازندران در سالن اجتماعات بندر این شهر، با اشاره به اینکه از تعداد 75 مؤسسه در سال 83 به بیش از 300 موسسه در سال 91 رسیده ایم، اظهار کرد: در یک دوره تقریباً نزدیک، در حدود 10 سال 85 رشته در این زمینه خالی بود.

وی با بیان اینکه استان های فارس و مازندران دارای تراکم مؤسسات آموزشی غیردولتی هستند، اضافه نمود: شرایطی که برای مؤسسات غیردولتی از نظر امکانات و اعضای هیأت علمی مشخص می کنیم یک رابطه ای برقرار است و این حداقل کار از بابت اطمینان دادن به آنها در زمینه مجوزهای صادره است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه الان در کشور با کمبود دانشجو روبرو هستیم، گفت: ظرف دو سال اخیر کارهای جدی و با قدرتی در ساماندهی دانشگاههای علمی و کاربردی صورت گرفته است و توفیقات خوبی به دست آورده اند؛ یعنی مجموعه های وابسته به دولت که عموماً کارمندان دولت را آموزش داده و به آنها مدرک داده اند، توفیقاتی به دست آوردند و این خود یک ظرفیت بود.

وی مطرح کرد: در همه زیرنظام های آموزشی اُفت دانشجو را داشته ایم و این به مؤسسات غیردولتی منتهی نمی گردد و بنابراین ما در وزارت علوم کوشش داریم این بخش غیردولتی را نیز مورد حمایت قرار داده و حفظ کنیم، هر چند ممکن است بعضی تصمیمات منطبق با مدیران مؤسسات غیردولتی نباشد.

غلامی گفت: تجمیع مؤسسات غیردولتی در راستای برون رفت از مسائلی که آنها را از دست یابی به توفیقات علمی و آموزشی باز می دارد، پیشنهادی است که من به آنها می دهم.

وی با اشاره به اینکه هرجا مؤسسات خصوصی را محدود کردیم آنها ظرفیت های کامل خودشان را به میدان نمی آورند، تأکید کرد: دانشگاه ها برای تکمیل ظرفیت خود باید بیشتر کوشش نمایند و در این باره اطلاع رسانی بیشتری داشته باشند.

وزیر اضافه نمود: باید دانشگاه آزاد اسلامی را مورد حمایت داشته باشیم و با هم فکری یکدیگر، برای عبور از مسائل حوزه علمی و آموزشی دانشگاه ها کوشش کنیم.

رئیس دانشگاه مازندران نیز دراین نشست اظهار کرد: مؤسسات آموزش عالی غیردولتی نقش غیرقابل انکاری در توسعه علمی آموزشی کشور دارند.

کوروش نوذری گفت: ما باید بپذیریم در مرحله گسترش آموزش با کمیت شاید دو مقوله مهم مأموریت گرایی مورد توجه قرار نگرفت و مقوله هایی مانند آمایش آموزشی با توجه به شرایط های نسبی منطقه چندان مورد توجه نبوده است.

وی گفت: باید نظام آموزشی ما در تراز استانداردهای بالا قرار بگیرد و به این سمت حرکت کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 583

به "دانشگاه ها برای تکمیل ظرفیت خود بیشتر کوشش نمایند ، با کمبود دانشجو روبرو هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه ها برای تکمیل ظرفیت خود بیشتر کوشش نمایند ، با کمبود دانشجو روبرو هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید