دستگیری معترضان آمریکایی قبل از سخنرانی ترامپ

به گزارش سبزا، رسانه های آمریکا از دستگیری معترضان آمریکایی قبل از سخنرانی رئیس جمهور این کشور در پارک ملی کوه راشمور خبر داده اند.

دستگیری معترضان آمریکایی قبل از سخنرانی ترامپ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، رسانه های آمریکا گزارش داده اند پلیس این کشور شماری از تظاهرات نمایندگان معترض به ورود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به پارک ملی کوه راشمور، واقع در بلک هیلز را دستگیر نموده است.

روزنامه یو اس ای تودی نوشته معترضان برای تقریباً سه تا چهار ساعت بزرگراه منتهی به این پارک را مسدود نموده بودند و پلیس برای بازکردن راستا از گاز فلفل علیه معترضان استفاده کرد. قبل از حرکت ترامپ از این بزرگراه بیش از 12 معترض دستگیر شده اند.

این پارک، یک یادبود ملی در ایالت داکوتای جنوبی است و بر روی کوهی در آن چهره چهار رئیس جمهور اسبق آمریکا حک شده است. معترضان می گویند بلک هیلز برای بومی های آمریکا مقدس است، در حالی که سیاست های دولت ترامپ علیه منافی بومی ها و سایر گروه های اقلیت است.

فردی لانگورث، یکی از اعضای قبیله لاکوتا گفت مشکل موجود در آمریکا فراتر از رئیس جمهور فعلی این کشور است اما ترامپ به عنوان کاتالیزور عمل نموده است. او گفت: یا به حق موجودیت ما احترام بگذارید و یا با مقاومت ما روبرو شوید. ما آدم های یتیمی هستیم که در شب گریه می نمایند و تا زمانی که صدایمان را بشنوند به سر و صدا کردن ادامه خواهیم داد.

روزنامه یو اس ای تودی نوشته منظور این معترض از به کار بردن عبارت یتیم، همه مردمان بومی آمریکا است که چندین نسل آنها تحت تأثیر معاهدات نقض شده توسط ایالات متحده نهاده شد.

ترامپ در سخنرانی اش در پارک کوه راشمور مدعی شد که فاشسیت های چپ افراطی آمریکا را گروگان گرفته اند. او همچنین بار دیگر با اقدام معترضان آمریکایی در برانداختن مجسمه های نماد برده داری مخالفت کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1045

به "دستگیری معترضان آمریکایی قبل از سخنرانی ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری معترضان آمریکایی قبل از سخنرانی ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید