دوئل مجذوب کننده اسطوره های بوکس ، بازگشت دوباره تایسون به رینگ

به گزارش سبزا، مایک تایسون خاطرنشان کرد به زودی بار دیگر در رینگ بوکس مبارزه خواهد داشت.

دوئل مجذوب کننده اسطوره های بوکس ، بازگشت دوباره تایسون به رینگ

به گزارش خبرنگاران آنلاین، مایک تایسون و روی جونز، قهرمانان سابق بوکس دنیا، ممکن است به زودی مبارزه دیگری داشته باشند. تایسون در این مورد به سایت TMZ گفت: بر اساس شرایطی که الان دارم دوست دارم بار دیگر در رینگ بوکس رقابت کنم و مبارزه داشته باشم. خیلی ها به این مبارزه تمایل نشان دادند. پس چرا خودم دوست نداشته باشم؟

28 نوامبر 2020، یک مبارزه بوکس تحت قوانین خاص بین تایسون و جونز جونیور با تساوی به سرانجام رسید. آن مبارزه به مدت هشت راند ادامه داشت. آن موقع هر دو بوکسور تاکید کردند که مبارزه دوم نیز برگزار گردد که زمانش به زودی اعلام خواهد شد. در آن مبارزه روی جونز با دستکش هایی با نام کوبی برایانت بسکتبالیست فقید ظاهر شد.

تایسون 56 ساله در رینگ حرفه ای بوکس 50 پیروزی کسب کرد که 44 مبارزه با ناک اوت به سرانجام رسید. او در مجموع تنها متحمل شش شکست شد. تایسون قهرمان بلامنازع سنگین وزن دنیا بود و کمربندهای شورای دنیای بوکس، انجمن دنیای بوکس و فدراسیون دنیای بوکس را کسب کرد.

روی جونز 54ساله آمریکایی است و تابعیت روسیه دارد. این بوکسور با 66 برد (47 برد با ناک اوت) و 10 باخت عملکرد درخشانی در دنیای بوکس داشت.

کوین ایول، روزنامه نگار ورزشی، در توییتی نوشت: جایزه مایک تایسون بوکسور آمریکایی در دوئل با روی جونز جونیور به 10 میلیون دلار خواهد رسید. به نوشته او، جونز حدود سه میلیون دلار دریافت خواهد نمود.

بعلاوه قرار است یک مبارزه نیز بین تایسون و اواندر هالیفیلد برگزار گردد که زمان این دیدار معین نیست. تایسون و هالیفیلد تا به امروز دو بار در رینگ با هم دیدار نموده اند. هالیفیلد در اولین مبارزه 9 نوامبر 1996 با ناک اوت فنی در راند یازدهم پیروز شد. بازی برگشت 26 ژوئن 1997 برگزار گردید و پس از اقدام عجیب تایسون در دور سوم با گازگرفتن گوش حریف، با پیروزی هالیفیلد به سرانجام رسید.

تایسون با کسب کمربند قهرمانی زمانی که 20 سال و 144 روز سن داشت، جوان ترین قهرمان سنگین وزن دنیا و قهرمان بلامنازع دنیا شد. علاوه بر این، تایسون تنها بوکسور تاریخ است که توانسته شش بار متوالی از عنوان قهرمان دنیا دفاع کند.

هالیفیلد هم تنها سنگین وزن تاریخ است که کمربندهای قهرمانی هر چهار نسخه معتبر شورای دنیای بوکس (WBC)، انجمن دنیای بوکس (WBA)، فدراسیون دنیای بوکس (IBF) و فدراسیون دنیای بوکس (WBF) را به دست آورده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 فروردین 1402 بروزرسانی: 29 فروردین 1402 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2175

به "دوئل مجذوب کننده اسطوره های بوکس ، بازگشت دوباره تایسون به رینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوئل مجذوب کننده اسطوره های بوکس ، بازگشت دوباره تایسون به رینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید