رئیس جمهوری کره جنوبی بر صلح در شبه جزیره کره تاکید نمود

به گزارش سبزا، رئیس جمهوری کره جنوبی بر ایجاد صلح در شبه جزیره کره تاکید و از انتصاب سانگ کیم به اسم نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی استقبال کرد.

رئیس جمهوری کره جنوبی بر صلح در شبه جزیره کره تاکید نمود

مون جائه- این روز آدینه در ملاقات جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که در کاخ سفید انجام شد، افزود: ایالات متحده در حال تبدیل شدن به الگویی برای دنیایان است، زیرا پیروز به غلبه بر کووید-19، دستیابی به بهبود مالی و اتحاد ملت تحت رهبری رئیس جمهوری بایدن می گردد.

وی که نخستین رئیس جمهوری خارجی است که پس از بایدن به کاخ سفید می آید، ادامه داد: حتی در بحران کووید-19، دو کشور ما درها را به روی یکدیگر باز گذاشتند، در مبارزه با ویروس به یکدیگر یاری و جریان مردم و کالاها را حفظ کردند.

رئیس جمهوری کره جنوبی افزود: ما شاهد افزایش موارد همکاری پیروز بین مشاغل و صنایع دو کشورمان همانند باتری ها و ارتباطات هستیم که دوره پس از کووید-19 را شکل می دهد. توسعه همکاری بین ایالات متحده به اسم محور تجارت دنیای و کره به اسم قطب مالی در حال رشد آسیای شرقی نه تنها برای دو کشور بلکه برای بهبود مالی کل دنیا یک پیشرفت خواهد بود.

مون اظهار کرد: ما بر تعهد مشترک خود در تقویت اتحاد آمریکا-کره، و ایجاد صلح در شبه جزیره کره تأیید کردیم. کره برای دستیابی به عاری سازی کامل هسته ای و برقراری صلح دائمی در شبه جزیره کره در همکاری نزدیک با ایالات متحده خواهد بود.

وی با بیان اینکه دنیا از بازگشت آمریکا استقبال می نماید، اعلام نمود: رئیس جمهوری بایدن هم بر اهمیت بازسازی بهتر تأکید کرد و تمایل خود را برای حل چالش های مشترک بشریت با قدرت مثال زدنی ابراز داشت.

رئیس جمهوری کره جنوبی اسم کرد: اگرچه چالش های دشواری پیش روی ما واقع شده است، به اسم متحدانی که ارزش های اصلی را به اشتراک می گذارند، دو کشور ما به طور فعال در کنار یکدیگر برای حل چالش های دنیای چون کووید-19، بهبود مالی و تغییرات آب و هوایی همکاری خواهند کرد.

مون توضیح داد: ما دوره جدیدی را شروع خواهیم کرد. در پی جلسه امروز ما، من در آینده ای نه چندان دور منتظر استقبال دوباره از رئیس جمهوری بایدن در سئول، جمهوری کره هستم.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در نشست خبری با مون اظهار داشت سانگ کیم سفیر برجسته آمریکا به اسم نماینده این کشور در امور کره شمالی منصوب و فعالیت خواهد نمود.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1668

به "رئیس جمهوری کره جنوبی بر صلح در شبه جزیره کره تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهوری کره جنوبی بر صلح در شبه جزیره کره تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید