راه اندازی مرکز سینمایی ویژه فارسی زبانان دنیا

به گزارش سبزا، به گزارش خبرنگاران، مرکز سینمایی فارسی FCC (Farsi Cinema Center) که در کانادا تاسیس گردیده در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو برای مذاکره با فیلمسازان و دست اندرکاران سینمای سه کشور ایران، تاجیکستان و افغانستان حضور دارد. این نهاد غیردولتی در نظر دارد تا حضور فیلمسازان فارسی زبان در عرصه های بین المللی را تسهیل کند.

راه اندازی مرکز سینمایی ویژه فارسی زبانان دنیا

امیر عنداله، مدیر و بنیانگذار FCC درباره ضرورت های شکل گیری این نهاد گفت: در فستیوال های مختلف شاهد این بودم که به رغم حضور فیلم های خوب و مدعی از کشورهای فارسی زبان، در بحث مارکتینگ و همکاری با دیگر ملیت ها، ضعف ها و مسائل زیادی وجود دارد. سازمان ها و نهادهای دولتی که به این منظور شکل گرفته اند هم اغلب برنامه منسجم و تعیینی برای این مساله ندارند و در واقع هیچ متولی تعیین و بابرنامه ای برای حمایت و همراهی فیلمسازان، به خصوص فیلمسازان جوان وجود ندارد مگر اینکه فیلمساز توسط نهادی یا تولیدنماینده ای خارج از آن کشور مورد حمایت قرار بگیرد.

به گفته و، فیلمسازان فارسی زبان بسیاری در جشنواره های مختلف حضور دارند و موفقیت کسب می نمایند ولی ارتباطات آنها منسجم نیست.

وی که سابقه پخش فیلم در خاورمیانه را دارد، تاکید نمود: FCC بنیادی با رویکردی اقتصادی نیست، FCC به عنوان بنیادی مستقل و غیر وابسته در کوشش است تا کارهایی را که فیلمسازان فارسی زبان اغلب بر اساس دوستی ها و اعتبار شخصی انجام می دادند به شکل برنامه ریزی گردیده و منسجم به انجام برساند. در واقع هر آنچه که در فضای سینمای بین المللی مربوط به فارسی زبانان است به نوعی در حوزه کاری ما تعریف می گردد که شامل شکل دادن همکاری های مشترک، هدایت فیلمسازان برای معرفی شایسته خود در فضای بین المللی، هدایت برای یافتن نهادهای سرمایه گذار است.

عنداله در سرانجام گفت: در شروع کار تمرکز اصلی FCC بر گردآوری مرکز اطلاعات سینمای کشورهای فارسی زبان است تا نیازها و درخواست های بین المللی را در این باره پاسخگو باشد. FCC با حضور در جشنواره فیلم تورنتو فعالیت توام با توسعه خود را شروع می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 31

به "راه اندازی مرکز سینمایی ویژه فارسی زبانان دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی مرکز سینمایی ویژه فارسی زبانان دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید