راه اندازی 8 سایت تلفن همراه برای برطرف نقاط کور ارتباطی حرم رضوی (طراحی سایت)

به گزارش سبزا، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی با اشاره به برنامه ریزی برای برطرف نقاط کور ارتباطی حرم مطهر رضوی، از راه اندازی 8 سایت تلفن همراه در این محدوده اطلاع داد.

راه اندازی 8 سایت تلفن همراه برای برطرف نقاط کور ارتباطی حرم رضوی (طراحی سایت)

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی، علی دلگیر از استقرار هشت سایت سیار در محدوده حرم مطهر رضوی اطلاع داد و گفت: شش سایت مربوط به یکی از اپراتورها و دو سایت نیز مربوط به اپراتور دیگر تلفن همراه است.

وی اضافه نمود: طبق هماهنگی های انجام شده با یکی از اپراتورها، چهار سایت سیار در چهار نقطه بست نواب، بست شیخ بهایی، باغ رضوان و موزه مردم شناسی مستقر شدند و این سایت های سیار تا زمان احداث سایت دائمی در این نقاط باقی می مانند. ضمن اینکه بر اساس هماهنگی انجام شده با مدیریت ارشد یکی دیگر از اپراتورها، دو سایت سیار از طرف این اپراتور نیز در محدوده سرای امین و خیابان طبرسی مستقر شده است.

دلگیر با بیان اینکه تمامی سایت های تلفن همراه در محدوده حرم مطهر به فیبر نوری مجهز شده اند و دیگر ارتباط هیچ کدام از سایت ها به صورت رادیویی نیست، شرح داد: بنابراین علاوه بر افزایش کیفیت شبکه، پایداری بالاتری در سطح شبکه ایجاد شده است.

مدیرکل ارتباطات خراسان رضوی بعلاوه از افزایش 25 درصدی ظرفیت ترافیکی داده در شهر مشهد اطلاع داد و گفت: شاخص های کیفی و فنی استخراج شده شبکه ارتباطی در لحظات اوج مصرف در اپراتورهای تلفن همراه، موید بالاترین بازده آنها بخصوص در روزهای پرترافیکی چون ایام پایانی ماه صفر است.

مصوبات ستاد خدمات سفر

دلگیر درباره مصوبات کمیته فناوری اطلاعات ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی بیان نمود: برای رفع نقاط کور و ارتقای کیفیت ارتباطات پارکینگ زیرگذر حرم مطهر نیز یک سایت مخابراتی با تکنولوژی کامل به وسیله شرکت ایرانسل در پارکینگ شماره چهار زیرگذر بارگاه منور رضوی در مراحل پایانی عملیات بهره برداری است. ضمن اینکه کیفیت شبکه ارتباطی و میزان ظرفیت در محدوده ملک آباد (جاده قدیم مشهد- باغچه) به وسیله اپراتورهای تلفن همراه به صورت میدانی مورد تست و آنالیز قرار گرفته و اشکالات موجود در آنها نیز رفع شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در پایانه مسافربری مشهد و ایستگاه راه آهن نیز تنظیمات فنی و نرم افزاری سایت های مخابراتی انجام گرفته و با توجه به استقرار زائرین همیشگی بارگاه رضوی در محل کمپ غدیر و محل سابق پادگان لشگر 77 برای این دو ناحیه نیز دو سایت سیار در نظر گرفته شد تا ارائه خدمات به مسافران مشهدالرضا همیشه در برترین حالت ممکن انجام گیرد.

توسعه چتر 5G در مشهد

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای افزایش کیفیت ارتباطات در مشهد مقدس در یک سال گذشته، شرح داد: با برنامه ریزی های انجام شده از ابتدای سال تا به امروز 110 سایت نو مخابراتی در سطح مشهد احداث شده که از این تعداد 35 سایت متعلق به یک اپراتور، 69 سایت متعلق به یک اپراتور و 6 سایت متعلق به یک اپراتور بوده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 27 آذر 1401 بروزرسانی: 27 آذر 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2119

به "راه اندازی 8 سایت تلفن همراه برای برطرف نقاط کور ارتباطی حرم رضوی (طراحی سایت)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی 8 سایت تلفن همراه برای برطرف نقاط کور ارتباطی حرم رضوی (طراحی سایت)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید