رژیم های غذایی آسان برای دختران نوجوان

به گزارش سبزا، رژیمهای غذایی آسان، خوردن فست فودها و غذاهایی که به سرعت تهیه می شوند را شامل نمی گردد. در اینجا برایتان یک برنامه رژیم غذایی بسیار ساده آماده نموده ایم که سالم بوده و می تواند به سرعت آماده گردد.

رژیم های غذایی آسان برای دختران نوجوان

مترجم: حمید وثیق زاده

منبع: راسخون

رژیمهای غذایی آسان، خوردن فست فودها و غذاهایی که به سرعت تهیه می شوند را شامل نمی گردد. در اینجا برایتان یک برنامه رژیم غذایی بسیار ساده آماده نموده ایم که سالم بوده و می تواند به سرعت آماده گردد.

دختران در دوران نوجوانی خود هنگامی که حرف غذا به میان می آید، احتمال ارتکاب اشتباهات بسیاری در آنها می رود. این سنی است که باعث می گردد آسیب پذیرترین فرد در مقابل خوراکی های بی ارزش، فست فودها، شیرینی ها و نوشابه های گازدار باشید. شما به طور مکرر و افراطی به مهمانیها و پاتوقهایی می روید که در آن پرخوری کردن عادت معمول آن است. علاوه بر این، دخترانی که در خوابگاه زندگی می نمایند، بیشتر به مواد غذایی فوری متوسل شده که زحمت پخت و پز نداشته باشند. بسیار خوب، همه این عادتها به هیچ اسم صحیح نبوده و پس از یک زمان معین، پیامدهای آن آشکار می شوند. با توجه به مزایای غذاهای سالم، ما برای دختران نوجوان رژیمهای لاغری آسان جهت پیروی تدارک دیده ایم.

رژیم های لاغری مؤثر برای دختران نوجوان

رژیمهای آسان آنهایی هستند که احتیاج به حداقلِ کوشش جهت آماده سازی دارند و در عین حال سالم هم باشند. بنابراین، مهم است در خصوص غذاهایی آگاهی کسب کنید که به وسیله آنها بدن خود را تغذیه نموده و تمام ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات های ضروری بدنتان به میزان کافی درآنها موجود باشند. جهت یاری به شما، برنامه رژیم غذایی سالمی را در نظر گرفته ایم که هر روز می توانید آن را دنبال کنید.

یک صبحانه سنگین

حذف صبحانه در صبح عادت بدی است. به علت این که معده شما تمام شب خالی مانده و در همین فاصله آغاز به ترشح اسیدهایی می نماید که ممکن است پوشش معده را از بین ببرند و طولی نمی کشد که اختلالات گوارشی، ضعف و تهوع را تجربه خواهید کرد. بنابراین می توانید صبحانه تان را بدین شیوه برنامه ریزی کنید. نوشیدنی های سالم و پودرهای پروتئینی را با شیر بخورید. نان سبوس دار را تُست نموده و روی آن کره گیاهای یا کمی کره چرب بمالید. حریره جو دوسر، فرنی، موسلی (متشکل از جو دوسر بو داده و سیب و کشمش و غیره ) و ذرت بو داده با میوه های مناسب مانند موز و سیب، شما را تا ناهار سیر نگه می دارد. بعلاوه می توانید یک تخم مرغ آب پز و یا تخم مرغ نیمرو برای صبحانه میل کنید. آماده کردن این دستور العمل زمان زیادی نمی برد و به راحتی می توانید پیش از رفتن به مدرسه، آنها را بخورید.

ناهاری متعادل

اگر به هنگام ناهار، غذای سنگینی بخورید، آنگاه مابقی روز احساس نفخ و خواب آلودگی خواهید داشت. انتخابهایی که برای ناهار وجود دارند شامل: مرغ پخته، استیک کباب شده، تورتیای (نان ذرت) سبزیجات هستند. در طول ناهار میزان زیادی سالاد بخورید. شما می توانید خوراکی را با هویج، پیاز، خیار، چغندر، کلم بروکلی، کاهو و اسفناج به شکل آب پز آماده نموده و با پنیر و کره کم چرب چاشنی دار کنید. به طور منظم ماهی و گهگاه برنج قهوه ای (برنج بوجاری نشده) مصرف کنید. خورش مرغ و ساندویچ مرغ نه تنها سالم بوده بلکه خوشمزه هم هستند. از خوردن پیتزا، هات داگ و همبرگر تا حد امکان خودداری کنید دستور العمل های پخت غذا را ساده نگه دارید و از افزودن روغن و ادویه جات بیش از حد خودداری کنید.

یک شام سبک

تا جایی که امکان دارد شام خود را سبک انتخاب کنید. برای شام، می توانید یک وعده کوچک از سبزیجات کبابی و سوپ بخورید. گزینه دیگر، گوشت بدون چربی و ماهی کبابی است. خوردن یک شام سبک راه مؤثری برای از دست دادن وزن است. پختن پوره سبزیجات بسیار آسان است. میزان زیادی مواد غذایی سرشار از پروتئین را در شام لحاظ نموده و از مصرف کربوهیدرات های ساده بپرهیزید. بعلاوه می توانید یک فنجان نوشیدنی سالم، اسموتی میوه (نوشیدنی که از ترکیب میوه های تازه + یخ خرد شده، درست می گردد) یا بعد از شام شیر بدون خامه بنوشید. هنگامی که شام خود را سبک میل کنید، دستگاه گوارش به زمان بسیار کمتری برای تجزیه و سوخت و ساز مواد غذایی احتیاج خواهد داشت. این کار در سلامتتان توازن را حفظ می نماید.

عادت کردن و وفق دادن خود به این برنامه رژیمی کمی طول می کشد چون، منع خود از غذاهای وسوسه انگیزی مانند فست فودها و دسر کاری نیست که بتوان یک شبه آن را انجام داد. پس چگونه این کار را انجام می دهید؟ اول، مزایا و خواص غذاهای سالم و مغذی را با آثار منفی فست فودها مقایسه کنید. مطمئناً به نتیجه درستی می رسید. برنامه رژیمی که در این مقاله ارائه شده را می توان به راحتی دنبال کرد. جدای از این، میزان زیادی آب، آب میوه تازه، سبزیجات و میوه جات بخورید تا مجذوب کننده و با طراوت بمانید. ایروبیک و یوگا کار کنید تا هیکلتان از نوجوانی درست و متناسب بماند. پیروز باشید!

منبع: راسخون
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1773

به "رژیم های غذایی آسان برای دختران نوجوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژیم های غذایی آسان برای دختران نوجوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید