سفیر ترکیه در واشنگتن: احتیاج آمریکا به ما، بیش از احتیاج ما به آمریکاست

به گزارش سبزا، سفیر ترکیه در واشنگتن با بیان اینکه احتیاج آمریکا به ترکیه بیش از احتیاج ترکیه به آمریکاست، گفت واشنگتن تصور می نماید آنکارا باید مطابق میل این کشور رفتار کند.

سفیر ترکیه در واشنگتن: احتیاج آمریکا به ما، بیش از احتیاج ما به آمریکاست

بهترین تجربه سفر را با قیمت تور ترکیه عید 99 در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویاییو بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیکر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سردار کلیچ سفیر ترکیه در واشنگتن روز یکشنبه با بیان اینکه نمایندگان کنگره آمریکا تصور می نمایند که آنکارا باید آنطور که واشنگتن می خواهد رفتار کند، گفت کشورش به آمریکا احتیاجی ندارد.

کلیچ که با خبرگزاری آناتولی گفت وگو می کرد، در خصوص ادعای احتیاج ترکیه به آمریکا، گفت: این درست نیست. ترکیه به ایالات متحده احتیاجی ندارد.

او با بیان اینکه ترکیه و آمریکا روابطی متقابل دارند و واشنگتن برای انجام عملیات نظامی در غرب آسیا به همکاری آنکارا احتیاج دارد، گفت: بنابراین، ترکیه همانقدر به ایالات متحده احتیاج دارد که ایالات متحده به ترکیه احتیاجمند است؛ حتی احتیاج ایالات متحده به ترکیه، بیشتر است.

این دیپلمات ترکیه ای با بیان اینکه طرح های کنگره آمریکا علیه کشورش به روابط دوجانبه آسیب می زنند، گفت توسل آمریکا به تهدید تحریم، رویکردی فوق العاده غلط است.

اظهارات سفیر ترکیه دو روز پس از آن مطرح می گردد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا لایحه بودجه دفاعی این کشور را امضا کرد. در این لایحه، چند بند علیه ترکیه وجود دارد که راه را برای اعمال تحریم علیه آنکارا به بهانه مقابله با همکاری های نظامی این کشور با روسیه هموار می نماید. نمایندگان کنگره آمریکا همچنین اخیرا آنچه نسل کشی ارامنه به دست عثمانی خوانده می گردد را هم به رسمیت شناخته اند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 662

به "سفیر ترکیه در واشنگتن: احتیاج آمریکا به ما، بیش از احتیاج ما به آمریکاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ترکیه در واشنگتن: احتیاج آمریکا به ما، بیش از احتیاج ما به آمریکاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید