سنتکام: آمریکا نیروی بیشتری برای گشت زنی مشترک با ترکیه به سوریه اعزام نمی کند

به گزارش سبزا، رئیس فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در غرب آسیا گفت کشورش قصد ندارد شمار نظامیان خود را در مأموریت گشت زنی مشترک با ترکیه در مناطق امن سوریه افزایش دهد.

سنتکام: آمریکا نیروی بیشتری برای گشت زنی مشترک با ترکیه به سوریه اعزام نمی کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک فرمانده ارشد آمریکایی گفت شمار نظامیان این کشور در گشت زنی مشترک با ترکیه در منطقه امن افزایش نخواهد یافت.

به نوشته خبرگزاری رویترز، کنت مک کنزی رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا(سنتکام) روز آدینه خاطرنشان کرد مأموریت گشت زنی جدید نیازی به نیروهای بیشتر در سوریه نخواهد داشت.

مک کنزی که در سفر به بغداد به سر می برد گفت: به همراه ترکیه اقدام به گشت زنی خواهیم کرد و آن را با همین تعداد [نیرو] مدیریت نموده و به طور فعال به مرور زمان به دنبال فرصت برای کمتر کردن [این تعداد] هستیم.

آمریکا و ترکیه به توافق رسیده اند تا برای محقق کردن درخواست های آنکارا برای دور کردن تهدید های تروریستی از مرزهای جنوبی خود، منطقه امنی در امتداد این مرزها با سوریه و به عمق 30 الی 40 کیلومتر ایجاد گردد و شبه نظامیان کرد از مرز دور شوند. حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه نیز چندی پیش از شروع به کار مرکز عملیات مشترک با آمریکا درباره منطقه امن در شمال سوریه اطلاع داد.

با این حال مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز سه شنبه گفت واشگتن میخواهد در روند اجرایی شدن توافق بر سر ایجاد منطقه امن در شمال شرق سوریه را وقفه ایجاد کند (بیشتر بخوانید).

اردوغان روز یکشنبه در سخنانی درباره منطقه امن در شمال سوریه گفت آن چیزی که ترکیه در ذهن دارد با آن چیزی که آمریکا در ذهن خود دارد یکسان نیست و به نظر می رسد که واشنگتن نمی خواهد منطقه امنی برای ترکیه ایجاد کند، بلکه می خواهد منطقه امنی برای سازمان های ترویستی تشکیل دهد (بیشتر بخوانید).

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 390

به "سنتکام: آمریکا نیروی بیشتری برای گشت زنی مشترک با ترکیه به سوریه اعزام نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنتکام: آمریکا نیروی بیشتری برای گشت زنی مشترک با ترکیه به سوریه اعزام نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید