سند راهبردی 3 ساله همدان برای تحرک بخشی به فعالیت ها تدوین می گردد

به گزارش سبزا، به گزارش خبرنگاران، سیدسعید شاهرخی ظهر پنج شنبه در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان به لایحه بودجه 98 اشاره نمود و اضافه نمود: جهت گیری اصلی بودجه 98 بر اساس صحبت های رئیس جمهور، توجه به معیشت و اشتغال است.

سند راهبردی 3 ساله همدان برای تحرک بخشی به فعالیت ها تدوین می گردد

وی با بیان اینکه اولویت استان به تاسی از سیاست های دولت برداشتن باری از دوش مردم از نظر معیشتی، اشتغال و مقابله با تحریم است، گفت: مدیران استان همدان هم باید در این راستا برنامه ریزی نمایند.

شاهرخی خواهان اجرای کلی سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط مدیران استان همدان شد و گفت: اقتصاد مقاومتی و اجرای سیاست های آن اصل انکارناپذیری است که باید به دنبال آن رفت.

توجه مدیران استان همدان به مسئله اقتصاد مقاومتی

وی با اشاره به اینکه مدیران استان همدان به مسئله اقتصاد مقاومتی توجه دارند اما باید به بندهای 24گانه سیاست های اقتصاد مقاومتی به خصوص بخش استانی این بندها توجه گردد، گفت: 160 واحد فناوری و 48 واحد دانش بنیان در استان همدان وجود دارد که این 48 شرکت باید نقش موثری در حوزه اقتصادی ایفا نمایند.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه اقتصاد باید دانش بنیان باشد و محور قرار دادن رشد بهره وری و اقتصادی مد نظر قرار گیرد، گفت: سند راهبردی 3 ساله استان همدان بر اساس ظرفیت های موجود و اسناد بالادستی برای تحرک بخشی به فعالیت ها تدوین می گردد.

شاهرخی با وضعیت بازار اشاره نمود و با بیان اینکه امروز باید با توجه به شرایط بازار، شفاف سازی و روان سازی نظام توزیع و قیمت گذاری و روزآمدسازی شیوه های نظارت بر بازار مد نظر قرار گیرد، اضافه کرد: باید نظارت ها بیشتر گردد.

وی همچنین با بیان اینکه در دیدار وزیر نیرو برای انتقال 3 میلیون متر مکعب پساب به منطقه ویژه اقتصادی دنیا آباد توافق شد که این موضوع یاری خوبی به توسعه منطقه و توسعه اقتصادی استان است، گفت: آب امروزه یک چالش بین المللی است و این موضوع در کشور و استان همدان هم شرایط مناسبی ندارد.

استاندار همدان با اشاره به ظرفیت های موجود در شهرستان ملایر نیز اشاره نمود و یادآور شد: انگور ملایر به عنوان پنجاه و سومین میراث ماندگار کشاورزی از سوی فائو به ثبت دنیای رسیده است.

رونمایی از کتاب بهره وری رشته فعالیت های اقتصادی استان همدان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان نیز با اشاره به رونمایی از کتاب بهره وری رشته فعالیت های اقتصادی استان همدان اضافه کرد: بودجه سال 98 یک هزار و 700 هزار میلیارد تومان است که اشتغال، فراوری پایدار، معیشت مردم را مد نظر قرار داده است.

سیداسکندر صیدایی تدوین سند راهبردی 3 ساله استان همدان را قدمی در راستای سرعت بخشی به توسعه برشمرد و بیان نمود: تدوین برش 3 ساله ای از برنامه ششم توسعه، مطالعات آمایش و اسناد توسعه ای در خصوص استان، شهرستان ها و بخش های مختلف مدنظر است.

فرماندار ویژه ملایر نیز با بیان اینکه انگور ملایر به عنوان پنجاه و سومین میراث مهم کشاورزی دنیا به ثبت رسیده است، اظهارداشت: میزان فراوریو برداشت انگور در جوزان ملایر در هر هکتار 35 تن است.

باب الله فتحی با اشاره به برداشت 240 هزار تن انگور از باغات شهرستان ملایر بیان نمود: سال جاری 45 هزار تن کشمش در ملایر فراوری و صادر شده است.

دبیر کمیته عمران و انرژی قرارگاه اقتصاد مقاومتی نیز با اشاره به اینکه 95 درصد مناطق حاشیه شهر همدان زیر پوشش فاضلاب قرار دارند، اضافه کرد: در استان ساخت 19 مجتمع آبرسانی مد نظر قرار گرفته است که 11 مجتمع در حال اجراست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 120

به "سند راهبردی 3 ساله همدان برای تحرک بخشی به فعالیت ها تدوین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند راهبردی 3 ساله همدان برای تحرک بخشی به فعالیت ها تدوین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید