سیل چقدر خسارت به کشور وارد کرد؟

به گزارش سبزا، رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سیلاب اخیر به 24 استان، یک هزار و 433 روستا، 133 شهر و 258 بخش خسارت وارد کرده است.

سیل چقدر خسارت به کشور وارد کرد؟

به گزارش ایرنا، محمد حسن نامی روز شنبه در جریان سفر به استان مرکزی و در بدو ورود در پاویون دولت این استان در اراک، اضافه کرد: حامل سلام رییس جمهور به مردم شریف و ارزشمند استان مرکزی هستم.

وی بیان کرد: میزان خسارت وارد شده از سیل در کشور هنوز مشخص نشده، زیرا باید کارشناسان جهاد کشاورزی، باغات، زمین های کشاورزی، استخر های پرورش ماهی، کندو ها و احشام را برآورد خسارت کنند و یک کار زمان بری است که به احتمال زیاد 2 هفته طول می کشد.

رییس سازمان مدیریت بحران استان مرکزی ادامه داد: برای برآورد خسارات خانه های مردم که تخریب شده نیز کارشناسان بنیاد مسکن باید اعلام کنند، راه و شهرسازی باید خسارات راه ها و پل های روستایی را از طریق کارشناسان اعلام کند و سایر بخش ها نیز به همین منوال باید از طریق دستگاه های مربوطه با کار کارشناسی برآورد خسارت شود.

نامی گفت: آنچه مهم است، مدیریت خوبی بود که در بیشتر استان ها انجام شد و در استان مرکزی نیز اطلاع رسانی و مدیریت خوبی صورت گرفت و مردم از وقوع سیل مطلع بودند.

وی گفت: در برخی استان ها هدایت اجباری وجود داشت که آن ها را از راستا سیل خارج کند و برخی افراد حاضر نبودند منازل و خودرو های خود را ترک کنند، اما با همکاری مردم و نهاد های مسئول به نقطه امن منتقل شدند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: مدیریت خوب باعث شد که خیلی خسارت نبینیم و برای ما جان یک انسان هم مهم است.

نامی گفت: در این سیل تا به امروز 78 نفر جان خود را از دست داده اند که البته آمار داده می شود، اما به نوعی درست نیست و خیلی ها تلاش می کنند افرادی که در جا های دیگر برای آن ها مشکل پیش آمده را در این آمار اضافه کنند که خیلی دقت می شود و آمار زمانی با دقت اعلام می شود که به تایید پزشکی قانونی برسد که فرد در سیل یا تخریب بر اثر سیل فوت کرده است و دقت در آمار اهمیت بالایی دارد.

وی یادآور شد: هفته گذشته در غرب اروپا سیلابی جاری شد که طبق آمار اعلام شده 184 نفر فوتی و بیش از یک هزار و 500 نفر مفقودی برجا گذاشت که این آمار از خبرگزاری های غربی تنها یک بار اعلام شد، اما خبر متروپل حدود 300 بار مرور شد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: خوشبختانه صدا و سیما و خبرگزاری های کشور با دقت و درایت اخبار را منتقل کردند، آمار مهم نیست بلکه مهم این است که اخبار به موقع به مردم منتقل شود و در بسیاری از مواقع خواسته های مردم به مسولان منتقل شده است.

نامی گفت: هدف از این سفر اطلاع بیشتر از میزان خسارت وارده به استان مرکزی است.

وی تاکید کرد: برای خانه هایی که تخریب شده، اسکان موقت در نظر گرفته می شود و تا زمانی که مسکن مناسب و با مقاومت بالا برای مردم ساخته شود هزینه کرایه مسکن پرداخت خواهد شد و مسئله ای در این رابطه وجود ندارد.

منبع: فرارو
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2055

به "سیل چقدر خسارت به کشور وارد کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیل چقدر خسارت به کشور وارد کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید