شب کنکور دور این غذاها را خط بکشید

به گزارش سبزا، توجه به بعضی نکات تغذیه ای می تواند علاوه بر کنترل و مهار استرس، باعث قوای جسمانی و روانی کنکوری ها گردد.

شب کنکور دور این غذاها را خط بکشید

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری صداوسیما، آزمون سراسری 1400 در نوبت صبح روز های چهارشنبه، پنجشنبه، آدینه و شنبه نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم تیر در نوبت صبح برگزار می گردد.

داوطلبان گروه آزمایشی هنر صبح روز چهارشنبه 9 تیر، گروه های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح روز پنج شنبه 10 تیر، گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح آدینه 11 تیر و داوطلبان گروه آزمایشی زبان های خارجی در صبح روز شنبه 12 تیر در بزرگترین ماراتن علمی کشور با یکدیگر رقابت می نمایند.

ویتامینی برای مقابله با استرس

شب کنکور دور این غذا ها را خط بکشیدبرای کاهش استرس مصرف ویتامین های خانواده گروه B مفید بوده که تاحد زیادی درغلات دیده می شوند، بنابراین کنکوری ها باید بیشتر از نان های سبوس دار استفاده نمایند. گنجاندن مواد پروتئینی کافی در برنامه غذایی این دسته از افراد و منابع امگا 3 موجود در ماهی ها بخصوص ماهی های چرب اضطراب، تنش و افسردگی را کاهش می دهد

فست فود نخورید

شب کنکور دور این غذا ها را خط بکشیداستفاده از غذا های خانگی مناسب به جای غذا های بیرون در روز های نزدیک به کنکور بسیار مهم است چرا که ابتلا به مسمویت را تا حدزیادی کم می نماید، بعلاوه شب کنکور حتما غذای سبک و مقوی و صبح روز کنکور باید صبحانه کامل (نان، پنیر، گردو، عسل و مربا) مصرف گردد و حتی افرادی که عادت به صبحانه ندارند در روز کنکور باید این وعده را به طور کامل جدی بگیرند.

مدیریت انرژی تاثیر بسیار زیادی در کنکور دارد، افراد باید از غذا های چرب استفاده ننمایند، زیرا دیرتر از معده خارج می شوند. در عین حال مقدار استفاده از پروتئین مانند گوشت، مرغ، جگر، عدسی و ... را افزایش دهند.

آب بخورید؛ نوشیدنی کافئین دار نخورید

شب کنکور دور این غذا ها را خط بکشیدحدود 70درصد بدن را آب تشکیل می دهد، نوشیدن روزانه هشت لیوان آب ضروری بوده و با توجه به احتیاج مغز، از مواد قندی از جمله نان، برنج، سیب زمینی و کشمش بهره ببرید.

مصرف بیش از حد بعضی مواد غذایی موجب برهم خوردن تعادل روانی در افراد می گردد، همه مواد غذایی برای بدن ضروری است، ولی زیاده روی و عدم کنترل روی مصرف مواد غذایی تبعات منفی شامل برهم خوردن خواب، آرامش، و ایجاد اضطراب را به همراه دارد به اسم مثال مصرف بیش از حد غذا های حاوی کافئین مانند قهوه، چای و شکلات در ایجاد اضطراب، برهم زدن آرامش افراد موثر است.

در مقابل این خوراکی ها، موادی مفید و آرام بخش هم وجود دارند، هویج، تخم مرغ، ماهی، کرفس هر چه بیشتر مصرف گردد آرامش بیشتری را برای فرد به همراه دارد و مانع ایجاد استرس و اضطراب می گردد.

لبنیات تمرکزتان را به هم می زند

شب کنکور دور این غذا ها را خط بکشیدلبنیات و مشتقات آن مانند شیر گاو و بستنی در افراد به علت افزودنی های موجود حساسیت ایجاد می نماید مثلا لاکتوز موجود در شیر باعث اضطراب می گردد یا مصرف بیش از حد نوشابه های گاز دار، در ایجاد استرس و اضطراب افراد موثر است، در روز کنکور از مصرف لبنیات به علت ایجاد تهوع و دل درد احتمالی و مایعات زیاد به علت برهم خوردن تمرکز و تکرر ادرارباید خودداری گردد.

خشکبار بخورید

شب کنکور دور این غذا ها را خط بکشیدپسته، مغز ها و دانه های دیگر منابع خوبی از چربی های سالم هستند. خوردن روزانه یک مشت پسته، گردو یا بادام، کلسترول و احتمال ابتلا به دیابت را کاهش می دهد و بدن را در برابر استرس محافظت می نماید به علت اینکه این دانه ها بسیار پرکالری هستند رعایت در خوردن آن ها توصیه می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1669

به "شب کنکور دور این غذاها را خط بکشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شب کنکور دور این غذاها را خط بکشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید