شمشیرهای ما سمت مدال است

به گزارش سبزا، محمدرهبری،این روزها برای آغاز المپیک لحظه شماری می نماید. شمشیرباز المپیکی سابر که معتقد است تعویق یک ساله مسابقات برایش خوب بوده، حالا همه فکر و ذکرش مدال المپیک است وبس.

شمشیرهای ما سمت مدال است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه خبرنگاران ، او به حدی جاه طلبی اش زیاد شده که حتی رویای مدال انفرادی المپیک را هم در سر دارد و می گوید: ما می خواهیم در المپیک بترکونیم.

19روز مانده به آغاز المپیک، شرایط تو چطور است؟

شرایط من عالی است. روزبه روز پیشرفت کردم. اگر سال قبل کرونا برای هرکسی بد بود برای من خوب بود. فکر می کنم به چیزهایی که می خواستم، رسیدم. راحت و بدون دغدغه، طبق برنامه مربی تمرین کردم تا برای المپیک آماده شوم. من در جام دنیای مجارستان محک خوردم و در گرجستان هم روی نقاط قوتم تمرکز کردم. سرمربی ام هم از من راضی است. ان شاءا...

در المپیک هم می بریم.

تو ظاهرا در مسابقه انفرادی اردوی گرجستان هم درخشیدی.

من در مسابقه انفرادی این اردو، شمشیرباز گرجستانی با رنکینگ 6 دنیا را شکست دادم، با حریف فرانسوی ام مسابقه خیلی نزدیکی داشتم اما به او باختم که علی پاکدامن او را شکست داد. این اردو، خیلی خوب بود و شاید بگردد گفت جبران نداشتن مسابقه را برایمان کرد. حتی می توانم در المپیک با شمشیرباز فرانسوی بازی کنم و او را ببرم.

بازی باشمشیربازی فرانسوی باعث نمی گردد او به شگردهای تو شناخت بهتری پیدانموده و کارت را سخت کند؟

شمشیربازی، آن طور نیست که چون ما باهم تمرین نموده ایم و بازی یکدفعه همه چیز تغییر کند. البته پایه و اساس کار یکی است اما شرایط هم تأثیرگذار است. بااین حال من شک ندارم اگر همین امروز هم با حریف فرانسوی ام رودررو شوم، راحت تر بازی می کنم و او را شکست می دهم.

تو، بچه های تیم و پیمان فخری، سرمربی تیم خیلی به درخشش در المپیک امیدوار هستید. این قضیه فشار روی تیم نیست؟

خودم انگیزه زیادی دارم و برایم مهم نیست مقابل چه کسی قرار است بازی کنم. چهار سال است برای بازی در المپیک لحظه شماری می کنم، دوره قبل هم نبودم و می خواهم در توکیو، برترین اتفاق را رقم بزنم.

برترین اتفاق یعنی مدال؟

شک نکنید با مدال. فرقی نمی کند مدال انفرادی و تیمی. البته هم وغم من تمام کردن کار در مسابقه انفرادی است تا کام همه شیرین گردد. من صد درصد به نتیجه کارم خیلی امیدوارم.

پیمان فخری، سرمربی تیم ملی این روزها چیزی هم به شما و بقیه بچه ها می گوید؟

او چیز خاصی نمی گوید. ما هم این روزها تمرین می کنیم و او هم از شرایط و شرایط ما راضی است، چراکه برنامه هایش را موبه مو اجرا نموده ایم. شاید این وسط تنها کمبود مسابقه ما را اذیت نموده باشد اما آن قدر هم مهم نیست.

حالا همه روی درخشش و حتی مدال شمشیربازی حساب می نمایند، اگر تیم مدال نگیرد، نگران نقدها نیستی؟

برایم مهم نیست بقیه چه می گویند یا چه کار می نمایند. .زیرا بیشتر از مقدار امکاناتی که به ما دادند، تابه حال نتیجه گرفته ایم. مهم این است که همه تلاشمان را نموده ایم و کم نگذاشته ایم. بنابراین دیگر حرفی نمی ماند و ترسی از انتقاد نداریم.

این روزها هرچه به المپیک نزدیک می شوی، استرس پیدا نمی کنی؟

دوست دارم زودتر بازی های المپیک آغاز گردد. برای من المپیک استرس خاصی ندارد. بازی های المپیک مثل مسابقات قهرمانی دنیا است و بس.

شما هفته قبل هم برای زیارت مشهد رفتید و تغییر حال و هوا دادید.

بعد از اردوی هفته قبل،چهارشنبه رفتیم زیارت امام رضا(ع). تمریناتمان را کردیم و احتیاج به ریکاوری معنوی داشتیم، بنابراین با بچه ها رفتیم پابوس امام رضا (ع) تا از او بخواهیم در المپیک به ما یاری کند. روزهای خوبی هم داشتیم.

این هفته، آخرین تمرین ها را در تهران دارید؟

ما تا چهارشنبه در تهران اردو داریم و بعد برمی گردیم به خانه تا هم استراحت کنیم و هم چمدان های مان را برای المپیک ببندیم. البته حالا فشار تمرین های ما کم شده تا بدنمان برگردد. ما حالا همه تمرین ها را نموده ایم و حالا می ماند مسابقه.

مازیار فیروزی - گروه ورزش / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1701

به "شمشیرهای ما سمت مدال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمشیرهای ما سمت مدال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید