طالبان پرچم خود را از فراز ساختمان دفتر سیاسی دوحه پایین آورد

به گزارش سبزا، خبرنگاران: دفتر ریاست جمهوری افغانستان روز یکشنبه اعلام نمود طالبان پرچمی را که بر فراز دفتر جدید خود در دوحه قطر برافراشته بود، از بالای ساختمان این دفتر برداشت.

طالبان پرچم خود را از فراز ساختمان دفتر سیاسی دوحه پایین آورد

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر ریاست جمهوری افغانستان روز گذشته در بیانیه ای به نقل از یک مقام بلندپایه افغان که مسئول گفت وگوهای صلح است، اظهار داشت: پرچم طالبان و تابلویی که به امارات افغانستان مربوط بود از ساختمان این دفتر برداشته شد.

این بیانیه اضافه نمود، پلیس قطر دکلی را که برای برافراشتن این پرچم از آن استفاده نموده بود، با خود برد.

پرچم و امارات افغانستان اشاره به دوره ای دارد که در آن طالبان در افغانستان تا سال 2001 حکومت را در اختیار داشت.

این پرچم که گروه طالبان در زمان افتتاحیه دفتر سیاسی خود در دوحه در روز شنبه برافراشته بودند، خشم کابل را برانگیخته بود. دولت افغانستان تهدید نموده بود گفت وگوها برای انتها دادن به مناقشه افغان را تحریم خواهد نمود.

وزارت خارجه افغانستان روز یکشنبه اظهار داشت، تاسیس نمایندگی طالبان در دوحه با تضمین های کتبی آمریکا همراه است.

به همین دلیل، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان اظهار داشت، براساس یکی از این تضمین ها طالبان نباید هیچگونه اشاره ای به امارات اسلامی افغانستان نمایند.

همچنین بر اساس ین تضمین ها، دفتر دوحه فقط باید برای برگزاری گفت وگوهای بین شورای عالی صلح افغانستان و مقامات طالبان، نه کمتر و نه بیشتر، استفاده گردد.

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان اضافه نمود، هنگامی که این شروط برآورده شد ما گفت وگوهای مستقیم خود را با طالبان در دوحه شروع می کنیم.

این سخنگو اظهار داشت، تا آن موقع ما منتظریم بفهمیم چرا دفتر طالبان در تضاد با تعهدات کتبی دولت آمریکا به افغان، تاسیس شده است.

طالبان نیز گزارش بعضی رسانه ها را درباره اینکه طالبان میخواهد هرگونه طرح گفت وگوی صلحی را قطع کند، تکذیب کرد.

روزنامه نیویورک تایمز آدینه در مقاله ای گزارش داد، رهبران طالبان درباره مناسب بودن لغو گفت وگوهای صلح با آمریکایی ها و دولت افغانستان گفت وگو می نمایند.

این روزنامه به نقل از یک منبع طالبان که خواست نامش فاش نگردد، اظهار داشت آمریکایی ها و قطری ها به وعده های خود برای استفاده طالبان از پرچم و نام امارات اسلامی افغانستان عمل ننموده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 800

به "طالبان پرچم خود را از فراز ساختمان دفتر سیاسی دوحه پایین آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان پرچم خود را از فراز ساختمان دفتر سیاسی دوحه پایین آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید