طرز تهیه سالاد نخود

به گزارش سبزا، خبرنگارانـ سالاد ها یکی از محبوب ترین و متنوع ترین ترکیبات غذایی در سراسر دنیا هستند که بیش تر به عنوان پیش غذا سرو می شوند؛ اما خیلی از آن ها به علت ترکیباتی که دارند، می توانند به عنوان غذای اصلی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. سالاد ها از ترکیب سبزیجات مختلف همراه با چاشنی هایی مثل سرکه، سس، نمک، فلفل، آب لیمو، آب غوره و... تشکیل می شوند که معمولاً به صورت سرد سرو می شوند و ممکن است علاوه بر سبزیجات مواد غذایی دیگری مانند تخم مرغ، حبوبات پخته، گوشت، پنیر و... نیز به آن ها اضافه گردد که در این صورت ارزش غذایی شان بیش تر می گردد و می توان آن ها را به عنوان غذای اصلی نیز میل کرد.

طرز تهیه سالاد نخود

به گزارش خبرنگاران، سالاد نخود یکی از انواع سالاد های سرد است که به علت داشتن نخود پخته در ترکیباتش بسیار مقوی و سرشار از پروتئین است، به همین علت می توان گفت این سالاد برای افرادی که رژیم غذایی دارند، یک غذای کامل و مغذی محسوب می گردد؛ بعلاوه یک گزینه مناسب برای گیاه خواران است. در ادامه این مطلب طرز تهیه سالاد نخود خوشمزه و رژیمی همراه با آموزش تهیه یک سس رژیمی خوشمزه برای انواع سالاد ها تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه سالاد نخود

نخود پخته: 1 لیوان

ذرت پخته یا کنسرو ذرت: نصف لیوان

جعفری خرد شده: نصف لیوان

آبلیمو: 2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: به اندازه لازم

مواد لازم برای تهیه سس سالاد رژیمی

فلفل سبز تند: 1 عدد

گوجه فرنگی آبدار: 1 عدد

ارده: 2 قاشق غذاخوری

سرکه سیب: 2 قاشق غذاخوری

روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری

نکات مربوط به مواد اولیه

نکات مربوط به ذرت

ذرت یکی از دانه های خوراکی بسیار خوشمزه و پر هوادار است که در آشپزی کاربرد زیادی دارد. از دانه ذرت برای تهیه انواع سالاد سبزیجات، سوپ ها، خوراک مرغ، خورش، ماکارانی، فینگرفودها، سالاد الویه و سالاد ماکارانی و حتی در ترشی ها استفاده می گردد. ما معمولا ذرت را به صورت قوطی های کنسرو از فروشگاه مواد غذایی یا به صورت منجمد و نیم پز از فروشگاه های سبزیجات تهیه می کنیم. اگر برای تهیه ذرت از خود بلال استفاده می کنید، باید بدانید که برترین بلال برای تهیه ذرت، بلال های معروف به ذرت مکزیکی هستند که در مغازه های تره بار موجودند. بلال ذرت مکزیکی دارای دانه های درشت؛ شفاف و بسیار نرم و شیرین است که برای تهیه سالاد و استفاده در انواع غذا مناسب هستند. دانه های این نوع بلال به رنگ زرد روشن هستند و تیره نمی شوند.

نکات مربوط به روغن زیتون

روغن زیتون به علت ارزش غذایی بالایی که دارد، در رژیم غذایی بسیاری از افراد از جایگاه ویژه ای برخوردار است. اما از آنجا که قیمت روغن زیتون خالص بالاست، معمولاً در هنگام عرضه در بازار با روغن های معمولی مخلوط می گردد. درنتیجه از کیفیت آن کاسته می گردد؛ بنابراین کسانی که در پی خرید روغن زیتون هستند، اغلب می پرسند که چطور روغن زیتون اصل را تشخیص بدهیم. البته تشخیص خالص بودن روغن زیتون کار چندان ساده ای نیست. با این حال کارشناسان برای تشخیص روغن زیتون اصل سه روش را به توضیح ذیل ارائه داده اند:

1- برای انتخاب روغن مرغوب بهتر است که اول آن را ببویید. روغن زیتون خوب باید بوی میوه زیتون، سیب یا علف تازه بدهد که مربوط به نوع زیتون یا زمان برداشت آن است؛ بنابراین اگر بوی فلز احساس کردید، بدانید که روغن نامرغوب یا فاسد است.

2- روش دوم برای تشخیص روغن زیتون اصل این است که آن را بچشید. اگر 1 قاشق روغن زیتون را در دهان خود بریزید و در دهان بچرخانید و با استشمام هوا آن را فرو بدهید، باید بعد از چند لحظه در گلوی خود تلخی و تندی شدیدی احساس کنید. به نحوی که گلوی شما بسوزد. در برخی موارد افراد به علت تندی بیش از حد روغن به سرفه می افتند. درست پس از 1 دقیقه مزه تلخی و تندی از بین می رود و خوشمزه می گردد. ضمن اینکه فرد با خوردن این روغن در دهان خود احساس چربی نمی کند. با خوردن روغن زیتون اصل در ابتدای زبان احساس شیرینی و در انتهای آن احساس تلخی و سوزش خواهید داشت.

3- روش بعدی برای تشخیص روغن زیتون اصل رنگ آن است. رنگ روغن زیتون باید زرد مایل به سبز باشد. البته رنگ روغن زیتون معیار مناسبی برای معین کیفیت روغن نیست؛ زیرا به راحتی می توان در آن تقلب کرد.

طرز تهیه سالاد نخود

برای تهیه این سالاد خوشمزه کافی است نخود پخته + ذرت + جعفری ریز خرد شده + آبلیمو و نمک و فلفل را داخل یک ظرف بریزید و همه مواد را با هم مخلوط کنید.

طرز تهیه سس سالاد رژیمی

برای تهیه این سس رژیمی و خوشمزه ابتدا گوجه فرنگی را میکس یا رنده کنید؛ سپس فلفل سبز تند را به صورت نگینی خرد کنید و همراه با ارده، سرکه سیب و روغن زیتون به پوره گوجه فرنگی اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مزه ها با هم مخلوط شوند. این سس رژیمی و خوشمزه را هنگام سرو سالاد روی آن بریزید. نوش جان.

منبع: فرارو
انتشار: 12 مهر 1401 بروزرسانی: 12 مهر 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2089

به "طرز تهیه سالاد نخود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سالاد نخود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید