مسکو: اخراج دیپلمات های روسی، اقدامی غیرقابل توجیه است

به گزارش سبزا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با تأکید بر اینکه اخراج دیپلمات های روسی از لهستان، سوئد و آلمان، اقدامی غیرقابل توجیه، بی اساس و غیردوستانه است، گفت: غربی ها از مخالفان روس تنها برای بی ثبات کردن اوضاع داخلی این کشور استفاده می نمایند.

مسکو: اخراج دیپلمات های روسی، اقدامی غیرقابل توجیه است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته در مصاحبه ای تلویزیونی اظهار داشت که کوشش برای توجیه اخراج دیپلمات های روسی از آلمان، لهستان و سوئد، نمی تواند در برابر انتقاد مقاومت کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی گفت: این استدلال که این اقدام، مقابله به مثل است، نمی تواند در مقابل انتقاد مقاومت کند. واقعیت این است که نمایندگان دیپلماتیک این سه کشور در رابطه با شرکت آنها در فعالیت هایی که با موقعیت آنها مغایرت داشت، از روسیه اخراج شدند. طرف روسی عکس و فیلم ویدئویی این دیپلمات های اروپایی در اعتراضات غیرقانونی در کشور ما را در اختیار دارد و نمی توان گفت که اخراج آنها احتیاج به مقابله به مثل دارد.

زاخارووا ادامه داد: این تصمیم دولت های آلمان، لهستان و سوئد، اقدامی کاملاً بی اساس و غیردوستانه تلقی می گردد که در ادامه مجموع اقداماتی است که غربی ها در برخورد با کشور ما انجام می دهند و مسکو آنها را مداخله در امور داخلی روسیه می داند.

وی گفت: کشورهای غربی از مخالفان روسی تنها بعنوان ابزاری برای کوشش خود در جهت تأثیرگذاری بر اوضاع داخلی در روسیه استفاده می نمایند و آنها را بعنوان یک شخصیت سیاسی جدی قبول ندارند.

سخنگوی وزارت خارجه با یادآوری سخنان جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان سفرش به مسکو و درباره نتیجه آن و اصلاح دیدگاهش بعد از بازگشت به بروکسل، اضافه نمود: واقعیت این است که سیاست کشورهای غربی در قبال روسیه، با توجه به اظهارات اخیر شنیده شده، کاملاً بی شرمانه و عاری از عقل سلیم است.

روز گذشته (دوشنبه) کشورهای آلمان، لهستان و سوئد، سه دیپلمات روسی که در این کشورها کار می کردند را عنصر نامطلوب اظهار داشتند و این اقدام را پاسخ به اخراج دیپلمات های خود از روسیه خواندند که به دلیل حضور در اعتراضات غیرقانونی اخراج شده بودند. این سه کشور بطور همزمان این مسئله را اظهار داشتند. وزارت امور خارجه روسیه بلافاصله به این اقدام واکنش نشان داده و آن را اقدامی کاملاً بی اساس و غیردوستانه ارزیابی کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1463

به "مسکو: اخراج دیپلمات های روسی، اقدامی غیرقابل توجیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: اخراج دیپلمات های روسی، اقدامی غیرقابل توجیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید