مصطفی الکاظمی با حضور در حرم امامین عسکریین: سامرا را توسعه می دهیم

به گزارش سبزا، نخست وزیر عراق با حضور در حرم امامین عسکریین علیهما السلام بر تلاش دولت برای توسعه شهر سامرا تأکید کرد.

مصطفی الکاظمی با حضور در حرم امامین عسکریین: سامرا را توسعه می دهیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با حضور در حرم مطهر امام هادی و امام حسن عسکری علیهما السلام در شهر سامرا، بیان نمود که دولت برای توسعه این شهر تلاش خواهد کرد.

براساس گزارش سومریه نیوز، مصطفی الکاظمی پس از زیارت امامین شریفین عسکریین گفت: این دو امام بزرگوار علیهما السلام، نشانه های الهی و انسانی هستند که تمام فرزندان عراق را با یکدیگر پیوند داده اند و بشریت از آنها نور هدایت دریافت می کند.

نخست وزیر عراق تأکید کرد: ائمه(ع) فقط به یک طائفه، مذهب یا دین اختصاص ندارند، بلکه آنها الگوهای فاخری هستند که از آنها الهام می گیریم، هدایت می شویم و ارزش های والایی را که به ما معرفی کرده اند نصب العین خود قرار می دهیم.

وی ادامه داد: این زیارتگاه ها اماکن مقدسی هستند که همه ما عراقی ها را زیر یک چتر واحد به نام محبت و انسانیت جمع کرده است. زیارتگاه های سامرا نمادهای دینی و میراث بشری هستند.

مصطفی الکاظمی با تأکید بر ضرورت تلاش برای توسعه شهر سامرا، زیرساخت ها و امکانات گردشگری آن، ادامه داد: سامرا استحقاق تلاش های بیشتری را دارد؛ امیدواریم که این شهر به واسطه نمادهای دینی و پیشینه عمیق تاریخی که دارد، به پایتخت فرهنگی تبدیل شود.

نخست وزیر عراق گفت: می خواهیم سامرا ملجأ و مقصد عشاق اهل بیت علیهم السلام، دوستداران تاریخ و میراث اسلامی در سراسر دنیا باشد.

وی پس از زیارت حرمین امامین عسکریین(ع) با تعدادی از شیوخ عشایر سامرا دیدار و بر اهمیت کمک آنها به دولت برای حفظ وحدت عراق و تقویت صلح داخلی در جامعه تأکید کرد.

الکاظمی گفت: نقش عشایر عزیز سامرا در تقویت امنیت و همکاری با نیروهای امنیتی در مقابله با تروریسم را می ستایم؛ از شما می خواهم تا در حفظ وحدت کشور و تقویت صلح و ثبات داخلی به دولت کمک کنید.

نخست وزیر عراق گفت: دولت امروز با چالش های بزرگی روبه روست، اما برای مقابله با آن و عبور از این چالش ها از طریق همکاری و همبستگی عزم و اراده محکم دارد. ما باید به سمت آبادانی کشور گام برداریم و بسکمک از اشتباهات گذشته را اصلاح کنیم.

وی پس از این نیز به مقر فرماندهی الحشدالشعبی در سامرا رفت و با رزمندگان الحشدالشعبی دیدار کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1645

به "مصطفی الکاظمی با حضور در حرم امامین عسکریین: سامرا را توسعه می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصطفی الکاظمی با حضور در حرم امامین عسکریین: سامرا را توسعه می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید