مقام های پنتاگون هم به مجلس نمایندگان احضار شدند

به گزارش سبزا، فارس نوشت: در حالی که با دستور نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات برای آغاز روند استیضاح رئیس جمهور این کشور آغاز شده، خبرنگار بلومبرگ خبر داده که یک کمیته مجلس نمایندگان، دست به احضار مقام های مربوط به امور بودجه و پنتاگون در این خصوص زده است.

مقام های پنتاگون هم به مجلس نمایندگان احضار شدند

هدف از این احضار، دریافت اطلاعات در خصوص توقف کمک نظامی به اوکراین است که ترامپ بر اساس گفت وگوی تلفنی افشا شده با رئیس جمهور اوکراین، این کار را با هدف دریافت اطلاعات از عملکرد پسر جو بایدن، رقیب احتمالیش در انتخابات ریاست جمهوری آینده انجام داده بود.

با پا پیش گذاشتن حداقل دو افشاگر در پرونده موسوم به اوکراین گیت، جنجال ها درباره سوءاستفاده ترامپ از قدرت و اختیارات ریاست جمهوری خود برای اعمال فشار به اوکراین به منظور انجام تحقیقات در خصوص فساد احتمالی جو بایدن و پسر او همچنان ادامه دارد.

دقیقا روشن نیست کدام مقام های برای پاسخ گویی به کنگره احضار شده اند.

آن طور که متن مکالمه ترامپ با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نشان می دهد، رئیس جمهور آمریکا از همتای اوکراینی خود خواسته پرونده قضایی علیه هلدینگ بریسما را که هانتر بایدن پسر جو بایدن عضو هیأت مدیره آن است، پیش ببرد. هرچند ترامپ این موضوع را رد می کند، اما ظاهرا ترامپ برای تحت فشار قرار دادن کی یف، کمک های نظامی آمریکا به اوکراین را تعلیق کرده و تنها زمانی با پرداخت این کمک ها موافقت کرده است که زلنسکی به او اطمینان داده دادستان کل اوکراین پرونده بریسما را پیش می برد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 448

به "مقام های پنتاگون هم به مجلس نمایندگان احضار شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام های پنتاگون هم به مجلس نمایندگان احضار شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید