ممنوعیتی برای حضور زنان در انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد

به گزارش سبزا، تهران (پانا) - رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد ممنوعیتی برای حضور بانوان در انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد.

ممنوعیتی برای حضور زنان در انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش روابط عمومی مجلس، محمدصالح جوکار با اشاره به تعریف مصادیق رجال سیاسی و مذهبی در طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری، گفت: معیارهای رجال مذهبی و سیاسی در جریان بررسی این طرح در مجلس بررسی و به تصویب رسیده است. تفسیر این معیارها با شورای نگهبان طبق اصل 115 قانون اساسی است و ما در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری مبتنی بر تفسیر شورای نگهبان، معیارها را تعریف کردیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: رجال جنبه جنسیتی ندارد و به صورت کلی در قانون تعریف شده است. بنابراین شورای نگهبان در جریان بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات، صلاحیت افراد را طبق معیارهای رجال سیاسی، مذهبی، مدیر، مدبر و سایر شروط عمومی و اختصاصی بدون در نظر دریافت جنسیت باید بررسی و نظر خود را اعلام کند لذا ممنوعیتی برای حضور بانوان در انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد.

وی یادآور شد: براساس آنچه نمایندگان در مجلس به تصویب رساندن رجال مذهبی یعنی اعتقاد قلبی و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه، بهره مندی از اطلاعات لازم در حوزه اعتقادات و اصول دین، احساس مسئولیت نسبت به امور دینی مردم و ترویج ارزش های دینی و انقلابی و صداقت در گفتار و عدالت در رفتار.

جوکار ادامه داد: رجال سیاسی نیز با شروطی در مجلس مبنی بر بهره مندی از اطلاعات لازم و قدرت تحلیل، تعهد و التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی ایران، داشتن مواضع روشن و عملکرد شفاف، شناخت و آگاهی عمیق نسبت به امور داخلی، منطقه ای و بین المللی و سابقه تلاش همه جانبه در تامین و حفظ حقوق آحاد ملت و آزادی های قانونی و مشروع به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس ماده مرتبط با معیارهای رجال سیاسی و مذهبی را با توجه به تفسیر شورای نگهبان تهیه و تصویب کرده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1368

به "ممنوعیتی برای حضور زنان در انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیتی برای حضور زنان در انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید