نحوه صحیح شستن صورت

به گزارش سبزا، شست و شوی صورت، این کاری است که شما احتمالاً هر روز انجام می دهید، اما آیا مطمئن هستید که روش درستی را برای تمیز کردن پوست صورت خود انتخاب نموده اید؟ در اینجا به شما می گوییم که چطور می توانید پوست خود را شفاف و سالم نگهدارید.

نحوه صحیح شستن صورت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، جاشوا زایچنر، مدیر تحقیقات آرایشی و بالینی در بخش پوست می گوید: شستن صحیح صورت فواید زیادی دارد. با پاک کردن آلودگی ها از روی پوست صورت، می توانید از بروز آکنه جلوگیری کنید. همچنین این شست و شوی صحیح مانع از کوشش رادیکال های آزاد ناشی از ذرات معلق در هوا که پیری زودرس را همراه دارند، می گردد.علاوه بر اینکه، با شستن صورت، سلول های مرده ای که باعث تیرگی پوست می شوند، از بین می فرایند و شما پوست سالم تر و درخشان تری خواهید داشت. اگر پوستی سالم می خواهید، این چند قانون ساده را هنگام شست وشو، رعایت کنید.

1- پاک کننده مناسب خود را انتخاب کنید

پاک کننده مناسب برای پوست شما ممکن است با آنچه خواهر یا دوستتان استفاده می نماید، فرق داشته باشد. اگر پوست خشک یا حساسی دارید، از پاک کننده های مرطوب کننده و بدون کف بهره ببرید زیرا مواد کف کننده ای که در این پاک کننده ها استفاده می گردد، پوست را خشک تر می نماید. اما اگر پوستی چرب یا مستعد آکنه دارید، ممکن است یک پاک کننده کف دار یا اسید سالیسیلیک برای شما بهترین انتخاب باشد چرا که پوست شما احتیاج به یک تمیزکننده عمیق تر دارد و سالیسیلیک اسید نیز به حذف چربی یاری می نماید.

2- صورت خود را با آب داغ نشویید

صورت خود را با آب خنک یا ولرم بشویید، به خصوص اگر پوست حساس یا خشکی دارید. آب گرم منجر به برافروختگی صورت و شعله ور شدن آن می گردد. همچنین چربی لازم برای پوست را به طور کامل پاک می نماید و این کار باعث خشک تر شدن پوست شما می گردد.

3- صورت خود را دو بار در روز بشویید

صورت خود را دو بار در روز، پس از بیدار شدن و قبل از خواب بشویید. حتی اگر در شستن صورت در ابتدای صبح تنبلی می کنید، باید بدانید که رفتن به رختخواب با پوست تمیز یک امر لازم است. اگر قرار است صورت خود را فقط یک بار بشویید، عصر پس از آمدن به خانه زمان مناسبی است تا آلودگی ها از پوستتان پاک گردد.

4- تصور نکنید باید از تونر بهره ببرید

پاک کننده های امروزی بسیار موثرتر از گذشته هستند، بنابراین برای تمیز کردن آلودگی ها و چربی از روی پوست لازم نیست از تونر بهره ببرید. زمانی احتیاج به تونر دارید که احساس کنید شوینده شما به تنهایی کارایی لازم را ندارد.

5- پوست خود را ماساژ دهید

بهترین زمان برای یک ماساز سبک صورت، وقت شستن آن است. انگشتان تان را به آرامی روی پوست حرکت دهید و اجازه دهید تا گردش خون در زیر پوست انجام گردد و آلودگی ها از میان منافذ پوست خارج شوند.

6- از حوله تمیز مخصوص صورت بهره ببرید

پاکسازی فراتر از شستن صرف است! قبل از آغاز به شستن صورت، دستان خود را کاملا بشویید. از حوله دست یا حوله دیگران برای خشک کردن صورت استفاده نکنید و هنگام خشک کردن صورت، به جای مالیدن حوله بر پوست، حوله را به آرامی روی صورت بگذارید و بردارید.

7- پس از پاکسازی از مرطوب کننده بهره ببرید

پوست شما قرار است تمیز گردد اما لازم نیست تمام چربی های ضروری برای پوست هم از بین برود. پس از شست و شو، از یک مرطوب کننده آبرسان سبک بهره ببرید. اگر از داروهای آکنه یا محصولات ضد پیری مانند رتینول استفاده می کنید، توصیه می گردد داروها را بعد از مرطوب کننده، بهره ببرید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1257

به "نحوه صحیح شستن صورت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه صحیح شستن صورت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید