نوسازی ناوگان نیروی دریایی ارتش در دستور کار واقع شده است

به گزارش سبزا، تهران (پانا) - امیر دریادار شهرام ایرانی از نوسازی ناوگان ارتش جمهوری اسلامی ایران اطلاع داد و بیان کردبه زودی ناوشکن دماوند به آب انداخته می گردد.

نوسازی ناوگان نیروی دریایی ارتش در دستور کار واقع شده است

برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفت وگو در مورد رونمایی از دستاوردهای نو نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به صورت تلفنی تبادل نظر کرد.

امیر دریادار شهرام ایرانی با بیان اینکه نیروی دریایی نمی تواند همه پیشرفت های نظامی در حوزه تجهیزات را در رسانه ها بازگو کند، گفت: در حوزه های مختلف دریایی، شناوری، پروازی و زیرسطحی دستاوردهای خیلی خوبی هم در بخش یگان ها و هم در بخش تجهیزات و تسلیحات داشته ایم.

وی اضافه نمود: در حوزه های تسلیحاتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و به طور خاص در بخش موشکی افزایش برد داشته ایم. در بخش زیرسطحی، اژدرها هم افزایش دقت و هم افزایش برد داشته اند که همه این تجهیزات پس از انجام مراحل تست به بدنه نیروی دریایی ارتش الحاق شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت وگو از نوسازی ناوگان ارتش جمهوری اسلامی ایران اطلاع داد و اعلام کرد: به زودی ناوشکن دماوند به آب انداخته و عملیاتی می گردد. در کنار آن در حوزه زیرسطحی، ساخت زیر دریایی کلاس بعثت جلو می رود.

وی درباره دستاوردهای نو ارتش در بخش بالگردی اظهار کرد: بالگردهای ضد زیردریایی و مین روبی را در دستور کار داشته ایم که به دست توانمند متخصصین، ساخته شده است و مراحل تست نهایی آن ها به اتمام رسیده است و به زودی الحاق عملیاتی می گردد.

امیر ایرانی با بیان اینکه ناوگروه های رزمی که ماموریت اسکورت کشتی ها را بر عهده دارند در حال عملیات در سطح آب های بین المللی هستند، عنوان نمود: در حال حاضر ناوگروه 80 ارتش جمهوری اسلامی در منطقه خلج عدن و دریای سرخ مستقر است.

وی اضافه نمود: در این ماموریت دانشجویان نیروی دریایی ارتش باید در قالب کارورزی، آموزش های عملی انجام دهند و به همین جهت بر خلاف گذشته که دو فروند شناور اعزام می شد، سه فروند شناور اعزام شده است و در منطقه مستقر هستند. این شناورها هم فعالیت های آموزشی و هم اسکورت کشتی ها را انجام می دهند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از دیپلماسی دریایی گفت و اعلام کرد: در این حوزه برنامه ریزی داریم تا از کشورهای منطقه و به ویژه کشورهای دوست و همسایه بازدید داشته باشیم و امیدوار هستیم تا آن موقع بیماری کووید فروکش نموده باشد تا بتوانیم پیغام صلح و دوستی و بعلاوه فرهنگی ایرانی را به دوستان خود منتقل کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1951

به "نوسازی ناوگان نیروی دریایی ارتش در دستور کار واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوسازی ناوگان نیروی دریایی ارتش در دستور کار واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید