نگران تاخیر در دریافت دوز دوم واکسن نباشید، توقف موقتی واکسیناسیون در استان مرکزی

به گزارش سبزا، خبرنگاران/مرکزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به توقف موقتی واکسیناسیون کروناویروس در استان مرکزی گفت: محموله جدید واکسن در راه است و اجرای طرح واکسیناسیون طبق برنامه انجام خواهد شد.

نگران تاخیر در دریافت دوز دوم واکسن نباشید، توقف موقتی واکسیناسیون در استان مرکزی

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

دکتر سیدمحمد جمالیان در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: به دلیل بعضی مشکلاتی که در حوزه واردات واکسن طی روزهای گذشته بوجود آمد، اجرای طرح واکسیناسیون در استان مرکزی و دیگر استان های کشور با وقفه کوتاه روبرو شد.

وی بیان نمود: با پیگیری های اجرا شده واکسن مورد احتیاج کشور تامین شده و در هفته جاری طبق برنامه زمانبندی واکسیناسیون افراد بالای 65 سال از سر گرفته خواهد شد.

رئیس علوم پزشکی اراک در مورد میزان تاثیر واکسن کرونا برای فردی که دوز دوم واکسن را تزریق نکند یا با تاخیر تزریق کند، گفت: تزریق دوز دوم واکسن کرونا موجب ارتقای سیستم ایمنی فرد می گردد و این بدین معنی نیست که اگر فردی دوز دوم واکسن را تزریق نکرد در مقابل بیماری ایمن نشده است، بلکه تزریق دوز دوم موجب ارتقای ایمنی فرد می گردد و توصیه می کنیم که مردم حتما با مراجعه به مراکز اعلام شده نسبت به دریافت دوز دوم واکسن اقدام نمایند.

وی در ادامه از از تزریق دوز یادآور واکسن سینوفارم کرونا در روز دوشنبه 17 خردادماه 1400 اطلاع داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه زمان تزریق دوز دوم واکسن کرونای بسیاری از گروه ها فرا رسیده است، سالمندانی که باید دوز دوم را دریافت نمایند، از روز دوشنبه 17 خرداد 1400 به مرکز واکسیناسیون شماره(1) واقع در سالن ورزشی شهید ساکی مرکز بهداشت استان و همچنین مرکز شماره 2 سالن ورزشی یادگار امام (ره) واقع در شهرک گردو از ساعت 8 صبح الی 14 ظهر حضور یابند.

جمالیان در ادامه مهمترین راه چاره مقابله با ویروس کرونا را تزریق واکسن دانست و اضافه کرد: در حال حاضر تمامی واکسن های موجود در کشور مورد تایید وزارت بهداشت هستند و مردم به حواشی سودجویان درخصوص واکسن کرونا در فضای مجازی اهمیت ندهند.

وی توضیح داد: البته تا زمانیکه همه مردم واکسینه نشوند این ویروس از بین نمی رود اما تا آن موقع رعایت فاصله گذاری فیزیکی، زدن ماسک و شستن دست همچنان اصل پیشگیری است و باید رعایت گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1621

به "نگران تاخیر در دریافت دوز دوم واکسن نباشید، توقف موقتی واکسیناسیون در استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگران تاخیر در دریافت دوز دوم واکسن نباشید، توقف موقتی واکسیناسیون در استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید