هادی ساعی: سیستم داوری تازه، پومسه تکواندو ایران را به المپیک می برد، عکس

به گزارش سبزا، هادی ساعی، در حاشیه دهمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی فیراکاپ آزاد و در گفت و گویی که با خبرنگار خبرنگاران داشت از اختراع نو تیم شرکت کننده فدراسیون تکواندو در این دوره از مسابقات صحبت کرد.

هادی ساعی: سیستم داوری تازه، پومسه تکواندو ایران را به المپیک می برد، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، در حاشیه دهمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی فیراکاپ آزاد، هادی ساعی، تکواندوکار پیشین و رئیس فدراسیون تکواندو در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: دنیای ورزش خیلی وسیع است و داوی قابت های ورزشی نیز این روزها به فناوری و هوش مصنوعی واگذار شده است و در خیلی از رشته های مانند فوتبال، والیبال و ... سیستم های داوری کاملا الکترونیکی شده است و به واسطه این اتفاق رشته ها توانستند به رقابت های المپیک ورود پیدا نمایند.

او در ادامه گفت: رشته هایی مانند کاراته که قدمت آن از تکواندو نیز بیشتر است، هنوز وارد رقابت های المپیک نشده است، چراکه سیستم داوری آن هنوز به یاری انسان و به سلیقه انسان است. اگر آن ها نیز بتوانند سیستم داوریشان را بروزرسانی نمایند خواهند توانست در رقابت های المپیک شرکت نمایند.

ساعی در ادامه اضافه نمود: در رقابت های المپیک رشته هایی هستند که سیستم داوری آن ها برای تماشاگران شفاف باشد و شبهه ای وجود نداشته باشد و بازی عادلانه باشد. ایده های این چنینی که در حوزه ورزش مطرح می گردد، حتی می تواند صنعتی گردد.

ساعی در ادامه با اشاره به اینکه سیستم طراحی شده به وسیله تیم شرکت نماینده فدراسیون تکواندو ثبت دنیای شده است و می تواند در حوزه ورزش در کشور و دنیا تحول ایجاد کند؛ گفت: سیستم داوری بخش پومسه ما، ثبت اختراع شده است؛ پومسه کات های کاراته است. سیستم داوری بخش پومسه ما به دست انسان صورت می گرفت و در بعضی از موارد احساس می شد که عدالت اجرا نشده است، در نتیجه ما سیستمی را طراحی کردیم که این سیستم به تنهایی داوری این بخش را انجام می دهد و این کار را به صورت الکترونیکی انجام می دهد.

وی در آخر گفت: فدراسیون دنیای در پی استفاده از این فناوری است و این سیستم می تواند بخش پومسه را وارد رقابت های المپیک کند و حتی به بخش کات های کاراته نیز برای ورود به رقابت های المپیک یاری می نماید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 آذر 1402 بروزرسانی: 3 آذر 1402 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2241

به "هادی ساعی: سیستم داوری تازه، پومسه تکواندو ایران را به المپیک می برد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هادی ساعی: سیستم داوری تازه، پومسه تکواندو ایران را به المپیک می برد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید