هزینه لمینت دندان در ایران از آمریکا مقرون به صرفه تر شد!، جدول هزینه لمینت دندان در سال 1400 در ایران

به گزارش سبزا، آمار نشان می دهد که با وجود افزایش تدریجی هزینه های لمینت دندان هنوز که هنوز است قیمت این روش درمانی در ایران نسبت به دیگر کشورهای پیشرفته به طرز چشمگیری مقرون به صرفه تر است. اگر، به طور مثال در آمریکا، برای لمینت به طور میانه 900 دلار خرج می کنید، در ایران با 80 تا 90 دلار می توانید از مزیت های لمینت در ترمیم دندان هایتان برخوردار شوید. به همین علت بسیاری از ایرانیان خارج از کشور ترجیح می دهند دندان هایشان را در داخل کشور لمینت نمایند. در این گزارش با تعرفه واقعی لمینت در ایران آشنا خواهید شد.

هزینه لمینت دندان در ایران از آمریکا مقرون به صرفه تر شد!، جدول هزینه لمینت دندان در سال 1400 در ایران

لمینت دندان چیست؟

در ایران بسیاری از مردم فرایند لمینت دندان را تجربه نموده اند: یک روکش بسیار نازک که با دقت و وسواسی منحصر به فرد روی دندان می نشیند و رنگ و طول و مقدار اش را متناسب با معیارهای یک دندان سالم تغییر می دهد.

لمینت نه فقط در زیباتر جلوه کردن طرح لبخند موثر است بلکه عملکرد دندان را بهبود می دهد. به همین علت این یکی از محبوب ترین راه ها برای ترمیم و زیبایی دندان به شمار می رود. با وجود این نگرانی ها در خصوص افزایش هزینه های درمانی و محدودیت هایی که شرکت های بیمه برای عمل های زیبایی و ترمیمی در نظر می گیرند، بسیاری از مردم را در خصوص لمینت دندان هایشان به شَک و تردید می اندازد: راستی لمینت دندان در ایرانِ، سال 1400 چقدر آب می خورد؟

جدول هزینه لمینت دندان در سال 1400

قبل تر اشاره شد که به رغم افزایش نسبی هزینه لمینت کردن دندان، هنوز این مدل از روش درمانی در ایران نسبت به دیگر کشورها ارزان تر است. در جدول زیر کوشش کردیم قیمت لمینت دندان در ایران را با توجه به فاکتورهای مختلف تخمین بزنیم.

جنس لمینت دندان

هزینه (به ازای هر عدد)

لمینت زیرکونیا B

1900000

لمینت زیرکونیا A

2250000

لمینت ویتا

3200000

IPS ایمکس

4250000

فلدسپاتیک

5000000

گلس سرامیکی

4950000

ریل لایف

5550000

در تخمین هزینه لمینت کردن دندان، عوامل بسیاری نقش دارند، از تعداد دندان هایی که به لمینت احتیاج دارند گرفته تا هزینه لابراتوار و دستمزد پزشک متخصص تر. در ادامه خواهیم گفت که هر یک از این عوامل چطور در قمیت تمام شده لمینت دندان تاثیر می گذارند.

هزینه لمینت دندان به چه عواملی وابسته است؟

از نقطه آغاز تا پایانی فرایند لمینت، عوامل متعددی دست در کار دارند و در پایان هزینه لمینت دندان با توجه به همین عوامل حساب می شوند. یکی از این عوامل جنس روکشی است که پزشک از آن برای ترمیم دندان های شما استفاده می نماید.

جنس و ترکیباتی که برای ساخت لمینت به کار رفته اند

لمینت ها روکش هایی هستند که پزشک با چیره دستی آن ها را روی دندان هایتان نصب می نمایند. جنس این روکش ها و ترکیباتی که در ساخت لمینت به کار گرفته می شوند، نقش پر رنگی در معین قیمت لمینت دارند. در سطر پایین چند نمونه از ترکیباتی را که در ساخت لمینت نقش دارند، لیست شده است:

  • زیرکونیوم
  • سرامیک فشرده
  • سرامیک توده ای
  • دی سیلیکات لیتیوم

هزینه لابراتوارِ سازنده لمینت

بله! دندانپزشک درست بعد از معاینات اولیه، از دندان قالب می گیرد تا روکش هایی مناسب با آن ساخته گردد. بعد قالب را به لابراتوار می فرستد و مسئولان لابراتوار با استفاده از یکی از مواد بالا، لمینت مورد احتیاج را طراحی و فراوری می نمایند. هزینه این فرایند بر عهده بیمار است.

مهارت و تخصص دندانپزشک در لمینت دندان

لابد دیده اید که بازیکنان فوتبال تعرفه خاصی برای دریافت دستمزد ندارند! آن ها متناسب با کیفیت بازی و بعلاوه مقدار آمادگی شان قرارداد می بندند. در این مورد به خصوص، پزشکان هم هر یک با توجه به مقدار مهارتشان دستمزد می گیرند.

تعداد دندان های مورد احتیاج برای لمینت کردن

چند تا از دندان ها احتیاج به ترمیم و روکش دارند؟! جواب این سوال را تنها یک پزشک متخصص پس از معاینات اولیه می تواند به بیمار منتقل کند. جواب هر چه باشد، هر یک از قیمت های جدول بالا باید در تعداد دندان های مورد احتیاج برای درمان ضرب شوند. مثلا اگر تصمیم تان را گرفته اید و قصد دارید از لمینت ویتا برای روکش سه مورد از دندان هایتان بهره ببرید، باید 3200000 را در عدد 3 ضرب کنید.

هزینه کلینیکی که دندان ها را لمینت می نماید

کلینیکی که برای لمینت دندان انتخاب می گردد، نقش به سزایی در معین قیمت لمینت دارد. لمینت کردن در یک کلینیک در بالای شهر، طبیعتا، گران تر از قیمت همان کار در یک کلینیکِ پایین شهری است. همین طور هزینه کلینیک شهر به شهر و متناسب با امکانات آن کلینیک فرق می نماید.

هزینه های دیگری هم هست، مثل دستمزد معاینات اولیه، جرم گیری و غیره! ممکن است کلینیک همان ابتدا هزینه کلی را محاسبه و یا آن ها را جداگانه دریافت نمایند. در هر صورت پرداختن این خرده هزینه ها گریزناپذیر است. وقتی پای هزینه های درمانی می آید همه سراغ از بیمه می گیرند تا بلکه بتوانند مقداری از سنگینی هزینه درمان کم نمایند، در خصوص لمینت کردن دندان هم این مسئله به درستی مطرح می گردد: آیا بیمه هزینه لمینت دندان را متقبل خواهد شد و یا خیر؟!

آیا بیمه هزینه لمینت کردن را می دهد؟

خیر! بیمه های درمانی تنها حاضرند سرمایه خود را صرف کارهای درمانی کاربران نمایند و زیر بار عمل هایی که بیشتر جنبه زیبایی دارند، مثل لمینت دندان و ونیر کامپوزیت نمی فرایند. در نتیجه شما ناگزیر باید تمام هزینه های لمینت کردن دندان را به تنهایی متقبل شوید.

با این همه لمینت کردن هنوز پر هوادار است چرا که نه تنها این روش ترمیمی در ایران ارزان تر از کشورهای خارجی به نظر می آید بلکه جز جنبه های زیبایی بخش، کارکرد درمانی هم دارد و ردیف نامنظم دندان ها را اصلاح می نماید و الگوهای جویدن و گفتار را بهبود می بخشد.

منبع: رکنا
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1910

به "هزینه لمینت دندان در ایران از آمریکا مقرون به صرفه تر شد!، جدول هزینه لمینت دندان در سال 1400 در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه لمینت دندان در ایران از آمریکا مقرون به صرفه تر شد!، جدول هزینه لمینت دندان در سال 1400 در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید