هشدار روسیه به آمریکا درباره ماجراجویی نظامی در دریای سیاه

به گزارش سبزا، خبرگزاری خبرنگاران-سفارت روسیه در واشنگتن در بیانیه ای در رابطه با سرانجام مانور نظامی-دریایی مشترک آمریکا و ناتو در دریای سیاه، به طرف آمریکایی یادآور شد که صلح و امنیت این منطقه نیازی به حضور کشتی های نظامی بیگانه ندارد.

هشدار روسیه به آمریکا درباره ماجراجویی نظامی در دریای سیاه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، روسیه از دولت ایالات متحده درخواست نموده تا از راه اندازی سر و صدای نظامی ماجراجویانه با انجام مانورهای کشتی های نظامی آمریکایی در منطقه دریای سیاه خودداری کند. این درخواست صبح امروز در صفحه توئیتر رسمی سفارت روسیه در واشنگتن منتشر شده است.

سفارت روسیه تأکید نموده است: ما از نیروهای دریایی آمریکایی می خواهیم تا از راه اندازی سرو صدای نظامی ماجراجویانه در دریای سیاه دست برداشته و به اقدام در آب های سرزمینی ایالات متحده بپردازند. تأمین صلح و امنیت منطقه دریای سیاه نیازی به مداخله کشورهای فرامنطقه ای ندارد.

در این بیانیه یادآوری شده: به نظر می رسد که ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا برای پیدا کردن دشمن در دریای سیاه بی تاب است. آنها فقط به دنبال بهانه می گردند و اکنون آشکارا و تحت لوای برگزاری مانورهای نظامی-دریایی، درصدد گسترش حضور نظامی خود در این منطقه هستند.

بیانیه سفارت روسیه در این رابطه منتشر شد که روز گذشته (چهارشنبه) اعلام شد که دو ناوشکن آمریکایی پورتر و دونالد کوک، پس از خاتمه عملیات نظامی-دریایی مشترک با متحدین این کشور در ناتو و اوکراین، آبهای دریای سیاه را ترک کردند. این مانورها 17 روز به طول انجامید.

وزارت دفاع روسیه اعلام نموده بود که ناوگان دریای سیاه این کشور، با دقت کامل کلیه فعالیت های کشتی های نظامی خارجی در این منطقه را زیر نظر دارد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1424

به "هشدار روسیه به آمریکا درباره ماجراجویی نظامی در دریای سیاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار روسیه به آمریکا درباره ماجراجویی نظامی در دریای سیاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید