هشدار کمیسیون اروپا به اتریش درباره بستن گذرگاه مرزی برنر

به گزارش سبزا، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا به اتریش درباره بستن گذرگاه مرزی خود با ایتالیا (برنر) برای مقابله با هجوم پناهندگان هشدار داده و چنین اقدامی را یک فاجعه سیاسی ارزیابی کرد.

هشدار کمیسیون اروپا به اتریش درباره بستن گذرگاه مرزی برنر

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه آلمانی لایزیتزر فرایند شای، یان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا کشیدن حصار و دیوار برای مقابله با هجوم پناهندگان را رد کرد.

وی به اتریش درباره بستن گذرگاه مرزی خود با ایتالیا (برنر) برای مقابله با هجوم پناهندگان هشدار داده و چنین اقدامی را یک فاجعه سیاسی ارزیابی کرد.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا این گذرگاه مرزی را یک نقطه ارتباطی مهم بین شمال و جنوب اروپا ارزیابی نموده و درباره عواقب مالی و سیاسی سخت بستن این گذرگاه مرزی از طرف اتریش هشدار داد.

یونکر همچنین از کاهش هجوم پناهندگان در سایه توافق اروپا با ترکیه در این باره خبر داده و گفت: ما در این راستا با یک نقطه عطف روبرو هستیم.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا همچنین انتقاد شدیدی به احداث حصارهای مرزی در مرزهای بین یونان و مقدونیه وارد نموده و این گونه حصارها و دیوارها را مانعی بازدارنده برای هجوم انسان هایی که از جنگ و خشونت در کشورهایشان فرار می نمایند ندانست.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 645

به "هشدار کمیسیون اروپا به اتریش درباره بستن گذرگاه مرزی برنر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار کمیسیون اروپا به اتریش درباره بستن گذرگاه مرزی برنر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید